Gå til innhold

Hvilken er den beste ultraportable?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Ikke bruk STORE BOKSTAVER i emnefeltet.

2. Spesifiser mer; slik jeg forstår spørsmålet ditt er dette en bedre formulering:

Jeg ønsker en bærbar som veier lite og som har et godt design, der ytelse ikke er viktig. Hvilken skal jeg velge?

3. Vet i så fall ikke svaret, blir bare irritert når nye brukere ikke gidder å lese rettningslinjene for forumet før de poster.

Lenke til kommentar

Dell Latitude X1 :thumbup:

Spesifikasjoner fra hw.no sin test:

Prosessor: Intel Pentium M 733 ULV 1,1 GHz

Brikkesett: Intel i915GMS

Minne: 1280 MB DDR2-400 (256 + 1024)

Harddisk: Toshiba MK6006GAH

Grafikkontroller: Intel GMA900

Skjerm: 12,1" WXGA (1280x768)

Batteri: 27000 mWh med 3 celler og/eller 53000 mWh med 6 celler

Nettverk: 10/100/1000 Mbps Broadcom 5751 og Intel PRO/Wireless LAN 2200BG

Lydbrikke: Sigmatel AC'97 (9751)

Tilkoplingsmuligheter: 2x USB 2.0, Bluetooth, FireWire (4 pins 1394a), CF- og SD-minnekortleser, D-SUB (VGA-tilkobling), hodetelefonutgang, mikrofoninngang, hull for Kensingtonlås

Optisk enhet: CD-R/CD-RW/DVD+RW/DVD-leser

Dimensjoner: 28,6 cm (bredde) x 19,68 cm (dybde) x 2,5 cm (høyde)

Vekt: 1,14 kg med 3 cellersbatteriet

Veil. pris: 15 575 kr (12 460 eks mva) for testet konfigurasjon

Blir en slik her :)

Lenke til kommentar

Hvis man skal ha en liten PC bør man likevel gå hakket opp til Latitude X1. STORT tastatur, vifteløs kjøling og 12" widescreen-skjerm er verdt de par hundre grammene ekstra. Det er verd å merke seg at ingen av disse maskinene egner seg til spilling.

EDIT: Ok, så at du linket til en litt større VAIO...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Hvis man skal ha en liten PC bør man likevel gå hakket opp til Latitude X1. STORT tastatur, vifteløs kjøling og 12" widescreen-skjerm er verdt de par hundre grammene ekstra. Det er verd å merke seg at ingen av disse maskinene egner seg til spilling.

Koffor mener du at disse ikke egner seg til spilling? pga oppløsning og skjermstørrelse? For du får jo ultraportable maskiner med bra specs som tilsier at det skal gå ann å spille på de.

Stjeler tråden litt der pga jeg også vuderer på om jeg skal gå til innkjøpe av ein ultraportable maskin, men jeg har også lyst på ein maskin jeg kan spille på :)

Lenke til kommentar

Jeg kan spille civ på min thinkpad x31 :w00t:

Jeg ville anbefale deg å titte på thinkpad x40, evt en t41 (har dem vel kommet til nå kanskje 42) hvis du trenger noe mer tyngde. Anbefaler deg å tenke over hvor ofte du trenger å bruke optisk drev, om dette må være noe som er i maskinen hele tiden eller om du kan klare deg med en ekstern usb basert da dette kan gi deg litt mindre vekt.

En god ultraportabel bør ihvertfall inneholde blåtann og trådløs støtte (abg).

Når det gjelder produsent er dette hipp som happ stort sett (hva du liker, hvordan maskinen ser ut og hva den kan gjøre), men hvis du for eksempel velger en thinkpad får du med mye hendig programvare.. det jeg bruker mest er presentasjonsstyrer og nettverksstyringsapplikasjonen. Disse er helt supert å ha.

Sørg for å ha minimum 512 mb ram når du setter i gang. Kjedelig å oppgradere senere på maskiner som kun har en minneplass..

Lykke til

:yes:

Endret av wabble
Lenke til kommentar

Koffor mener du at disse ikke egner seg til spilling? pga oppløsning og skjermstørrelse? For du får jo ultraportable maskiner med bra specs som tilsier at det skal gå ann å spille på de.

Stjeler tråden litt der pga jeg også vuderer på om jeg skal gå til innkjøpe av ein ultraportable maskin, men jeg har også lyst på ein maskin jeg kan spille på :)

Hvis du finner en bærbar PC som veier under 1,5 KG og samtidig har et skjermkort som duger til spilling, så la meg få høre om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...