Gå til innhold

Innbytte hos Lømorks

Anbefalte innlegg

Har noen solgt sitt gamle kamera som innbyttekamera ved kjøp av nytt hos

Lømorks Foto i Oslo? De selger ganske mye brukt, og jeg fikk opplyst at de

kunne ta mitt gamle i innbytte etter at de har fått ta en titt på det.

For dere som har prøvd, er prisingen deres på innbyttekamera grei?

(i mitt tilfelle et Nikon 4300 med alt medfølgende utstyr og en god del minne)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på Lømorks, men mange butikker som tar innbytte, velger å ikke ta inn brukte digitalkamera. Det er mange grunner til dette, og du får nok heller en dårlig pris for dette kamera da prisen på digitalkamera faller drastisk. Du kan ikke forvente å få mer enn halvparten av det kameraet er verdt. Ville heller prøvd bruktmarkedet her eller på foto.no først, evt. QXL om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Hvis jeg får så mye som halv pris som innbyttekamera så er det slettes ikke så værst. Hadde ikke tenkt å selge det for mer enn halv pris uansett, og da med veske og mye tilhørende minne inkludert. Jeg får høre med dem. Innbytte hadde vært praktisk.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det som Kristallo sier.

Hvis butikken tror de kan få 3000 for et kamera, får du nok ikke mer enn 1500 av de.

Før (dvs før digital kameraene kom for fullt) priset Lømork et strøkent brukt objektiv til ca. 2/3 av nypris (dvs det var det de solgte det for), dermed tilbød de ca 1/3 av nypris hvis du ønsket å selge det til dem.

Lenke til kommentar

En butikk skal ikke bare ha betalt for å selge det, de må betale moms for det (25%) samt at man må gi seks måneders garanti. Dermed må man også ta høyde for at noen gjenstander må repareres på butikkens regning. Til slutt må man ta høyde for at man ikke nødvendigvis får solgt gjenstanden før den er gått ytterligere ned i pris, og man må sette prisen betraktelig ned... kanskje får man ikke solgt gjenstanden i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...