Gå til innhold

Merkelig skjermkort krasj

Anbefalte innlegg

Av og til når jeg alt-tab-er mellom to programmer, der det ene er et fullskjermsprogram (f.eks. et spill), og et ikke-fullskjermsprogram (f.eks. firefox), krasjer maskinen. Bildet viser den venstre øverste delen av skjermen forstørret opp, og bildet er halveis gjennomsiktig. Musepekeren ser ut til å se fin ut, men jeg kan ikke trykke på noe. Noen som vet hvorofr denne merkelige krasjen oppstår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det ganske vesentlig hvilken hardware du har. Spesilet skjermkort, hovedkort, minne.

En ting du kan sjekke (uavhengig av hw) er om skjermortet kjører på samme frekvens i 3d og 2d. Hvis ikke kan det være veksling mellom 2- og 3d som er problemet.

Lenke til kommentar
Bildet viser den venstre øverste delen av skjermen forstørret opp, og bildet er halveis gjennomsiktig. Musepekeren ser ut til å se fin ut, men jeg kan ikke trykke på noe.

Jeg får også dette merkelige problemet, enkelte ganger. Finner eller ikke ut hvordan jeg på en enkel måte får det tilbake til normal oppløsning. Må bare restarte maskinen. Eneste jeg har funnet ut, er at det må være noe med skjermkortet/driverne, da det varierer etter hvilke drivere jeg bruker.

Har et GF6800GT kort.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...