Margarus Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 At en Tohatsu 9.9 yter 16 hk på propellen uplombert? Hvordan i alle dager skal det gå an? Sender tohatsu ut ekstra effektstråling fra nærmeste radiomast eller noe sånt? håper du kødder me den påstanden. det ER en 16HK påhengs motor men den er nedplombert til 9.9 HK av flere grunner. siste åra så har veldig mange unge konfirmanter å ungdomer fott seg båt å ofte så har mange ikke låv å kjøre mer en 10 HK da er det idielt å produese 9.9 HK så alle ungdommer kan kjøre.! for det andre så er det vell noe som heter heste krefte avgift vis det er mer en 9.9HK for di er da vesentlig dyrere. det var ett enkelt grep å ta vekk den blomberingen . det var en skife på forgasseren å stille tenninga slik at den fikk full kraft på full gass.! man får også tak i nye "9.8HK" tohatsuer men disse er produsert med mindre forgasser å eksos system slik at det blir mye dyrere å mer ulønnsomt å trimme denne til 16. man ser tydelig forsjell på 9.8 og 9.9 utgavene pga 9.9 har en mye barskere å kraftigere stamme å er mye større i fysisk størrelse.! så sonn er det =) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Margarus: Jeg tolket det som at selgeren hadde sagt til vedkommende at en 9.9 yter 16 på propellen. Jeg bare lurte på om selgeren hadde sagt det til vedkommende for å lure ham til å tro at den yter 16 på propellen selv om det bare er 9.9 i motoren. Jeg er fullt klar over 9.9-15/9.9-16-historien da jeg har gjort dette med min egen 9.9 Suzuki (måtte skifte forgasser og forlenge forgasserarm). Den eneste forskjellen på Suzuki DT9.9 og Suzuki DT15 er forgasseren og klistremerket. Forgasserarmen måtte også forlenges for å få full åpning på forgasseren (er ikke helt sikker på om dette gjelder 9.9-forgasser også). Edit: En tohatsu kan uansett ikke være offisielt 16 hk. Serien deres innebærer kun 9.8 (196cc), 9.9 (247cc), 15 (247cc) og 18 (294cc) i det sjiktet, ergo må det være 15 hk'ere alle her snakker om at de har om de kun har fjernet plomberingen. Les mer her. Endret 19. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Foreldrene tol en bekjent av meg betalte nesten 20.000 for en uplombert Suzuki 9.9. Bare måtte få det ut. Men det er jo ikke plombe i suzuki 9.9...... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 okei jaja om det er 15HK eller om det er 16HK er ikke så mye å si men uans det fikk jeg beskjed om =) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Foreldrene tol en bekjent av meg betalte nesten 20.000 for en uplombert Suzuki 9.9. Bare måtte få det ut. Men det er jo ikke plombe i suzuki 9.9...... Bæsja på leggen. Mente med 15-forgasser. Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Det ekke så jævla lett og vite hva du mener når du ikke skriver det da... Lenke til kommentar
onslow11 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 jeg kjøpte meg en helt lik motor helt ny for 1 uke siden ga 13990 pluss at an trimma den til 16HK ! nor du gir gass så skyver du ett hjul på gassern op slik at det gir mer gass. som 9.9 så kommer ikke gass hjulet helt på topp så da bytter han ut denne litle skiven som sperrer for det. tok han 5 min. men ikke nokk med det. motoren vil IKKE gå vis du kun gjør dette tenningen MÅ stilles ett hack fram. fy faen så motoren gjikk da.. jeg bruker den på en askeladden14F å den plana i halv gass med 3 stk i båten. meget inponert på denne tohatsuen hallo jeg lurte på kosen han stilte tenningen wridee han den bare noen grader eller kos d virke? å den kammen han sjifta hvor låg den inni forgaseren? eller oppå forgasseren?? jeg kjøpte meg en helt lik motor helt ny for 1 uke siden ga 13990 pluss at an trimma den til 16HK ! nor du gir gass så skyver du ett hjul på gassern op slik at det gir mer gass. som 9.9 så kommer ikke gass hjulet helt på topp så da bytter han ut denne litle skiven som sperrer for det. tok han 5 min. men ikke nokk med det. motoren vil IKKE gå vis du kun gjør dette tenningen MÅ stilles ett hack fram. fy faen så motoren gjikk da.. jeg bruker den på en askeladden14F å den plana i halv gass med 3 stk i båten. meget inponert på denne tohatsuen hallo jeg lurte på kosen han stilte tenningen wridee han den bare noen grader eller kos d virke? å den kammen han sjifta hvor låg den inni forgaseren? eller oppå forgasseren?? du sa han stilte et hack fram e der noen hack du kan gå etter eller gjekk han på feeling?? Lenke til kommentar
onslow11 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 hei har noen ein teigning di kan posta til meg på kos du skjifte om kam i thoatsu 9.9 osv hadde satt stor pris på det!! å vett noen om du for mye mer ut av motoren når du gjør den om til 15hk? eg har ein 15ft pioner men den går bare sirka 17 knop når eg er aleina me 2 mann kansje 14 15 3 mann da suckke den!! Lenke til kommentar
onslow11 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 At en Tohatsu 9.9 yter 16 hk på propellen uplombert? Hvordan i alle dager skal det gå an? Sender tohatsu ut ekstra effektstråling fra nærmeste radiomast eller noe sånt? håper du kødder me den påstanden. det ER en 16HK påhengs motor men den er nedplombert til 9.9 HK av flere grunner. siste åra så har veldig mange unge konfirmanter å ungdomer fott seg båt å ofte så har mange ikke låv å kjøre mer en 10 HK da er det idielt å produese 9.9 HK så alle ungdommer kan kjøre.! for det andre så er det vell noe som heter heste krefte avgift vis det er mer en 9.9HK for di er da vesentlig dyrere. det var ett enkelt grep å ta vekk den blomberingen . det var en skife på forgasseren å stille tenninga slik at den fikk full kraft på full gass.! man får også tak i nye "9.8HK" tohatsuer men disse er produsert med mindre forgasser å eksos system slik at det blir mye dyrere å mer ulønnsomt å trimme denne til 16. man ser tydelig forsjell på 9.8 og 9.9 utgavene pga 9.9 har en mye barskere å kraftigere stamme å er mye større i fysisk størrelse.! så sonn er det =) må du ikje bytte ein gass kam eller noe så den åpner mer opp?? du kan vell ikje bare fjerne noe?? å hvordan stiller du tenningen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå