pelsdyret85 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Snodig at de gidder ha 2 9,9-modeller. Bare for og vere pirkete, men dei har en på 9,9 og en på 9,8! Syns og ta 600 for og trimme en linten motor e å ta litt i! Dei fleste forhandlerane bruka jo og gjøre det gratis, sånn er det i hvertfall her:) Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 nor du gir gass så skyver du ett hjul på gassern op slik at det gir mer gass. som 9.9 så kommer ikke gass hjulet helt på topp så da bytter han ut denne litle skiven som sperrer for det. tok han 5 min. men ikke nokk med det. motoren vil IKKE gå vis du kun gjør dette tenningen MÅ stilles ett hack fram. Hmm.. Når jeg kjøpte motoren i fjor sa han at når de trimma den satt han på en større forgasser og så måtte han skru en skru lengre inn eller ut.. Skal kansje kjøpe en GH 11, men anbefalt motor på denne er 20hk, så lurer på å trimme. Men blir motoren noe mer slitt av det? For når den er trimma er det ingen garanti på den lengre.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Neida, 9,9hk motorer er jo bare en nedtrimma 15/18hk motor. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Neida, 9,9hk motorer er jo bare en nedtrimma 15/18hk motor. Så har du aning hvorfor jeg misser garantien ved trimming da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Fordi du tukler med motoren selv. Folk som ikke helt vet hva de driver med kan fort krølle til litt mer enn motoren har godt av. Blir det samme som at du mister garantien ved voltmods på hovedkort. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Mister jo garanti`en selv om forhandleren gjør det. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Ja du mista den uannsett, men hvis du har en snill/kompis forhandler so kan de går bra De har no eg fått til.. trenge ikkje ta servisane med dei en gong Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Mister jo garanti`en selv om forhandleren gjør det. Ikke nødvendigvis. Kommer an på hvor snille de er. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Han sa i hvertfall det når jeg kjøpte motoren. Regner med han ikke har skiftet mening. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Sikkert ikke. Men du vet at du kan få en saftig bot om politiet tar deg og du er under 16 år? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Jada.. Er ikke så mye purk her ute med båt.. Er en som driver å kjører i en snekke avåtil, men alle vet hvilken båt det er så har ikke hørt om noen som har blitt tatt her i området. :!: Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Å kor masse en den bota på då? ingen som har blitt tatt av politiet her heller, men parkerings vakta er gla i å ta bilde av dei som har meir en 9,9 på deksele og gje til politiet Lenke til kommentar
total Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Eg jobba på et mariner mercury verksted og der er de TABU me tohatsu! :!: ja, det sier vel litt om uvitenheten der, siden Tohatsu leverer motorblokken til bla. Mercury/Mariner samt yamaha og en del andre merker... Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 blokka ja.. den har ikkje noke serlig med ditta og gjør.. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har trimmet min, ingen aning på hvordan man gjøre det. Var forhandleren som gjore det. Har akkurat samme motor som deg, og mener vi betalte 1500 for trim. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Hmm.. Forhandler sa at jeg fikk ikke mye ut av å trimme motoren (fjerne plombering) det var nesten bare bensinforbruket som ble større.. Tror ikke det da men.. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Ja. Snakka me forhandler idag. Han sa det var ingen vits å skru opp tohatsu 9,9`ene. Det var bare at den bråkte mer, og at den drakk mye mer bensin. Og fikk kansje 1knop mer fart. Han sa også at de yter 16hk på propellen. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har allerede trimmet den. Eller, forhandler bokstavelitalt. De sa at motoren ble 17.5 hk, Bensinforbruket ville bli tilmerket det samme, men farten ville gå opp 3-4 knop. Har enda ikke tatt meg en tur på sjøen enda for å prøve. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 jeg har akkurat kjøpt meg ein helt ny tohatsu 9.9 05mod jeg betalte 600 så tok di blomba ut. syns ikke den drikker så mye men faen kor bra den drar å går . merker en del med 16 HK ass. jeg kjenner på gasser hvor det var nor den er orginal å trimmet. nor jeg holder gassen på "orginal 9.9" hastighet å vrir om til bonn gass å den yter 16. da flater båten ned å skyter fart å bråker som et uver. det er drit gøy! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Foreldrene tol en bekjent av meg betalte nesten 20.000 for en Suzuki 9.9. med 15-forgasser Bare måtte få det ut. Han sa også at de yter 16hk på propellen. At en Tohatsu 9.9 yter 16 hk på propellen uplombert? Hvordan i alle dager skal det gå an? Sender tohatsu ut ekstra effektstråling fra nærmeste radiomast eller noe sånt? Endret 20. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå