Gå til innhold

Fjerne plombering av Tohatsu 9.9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nor du gir gass så skyver du ett hjul på gassern op slik at det gir mer gass.

som 9.9 så kommer ikke gass hjulet helt på topp så da bytter han ut denne litle skiven som sperrer for det.

tok han 5 min.

men ikke nokk med det.

motoren vil IKKE gå vis du kun gjør dette

tenningen MÅ stilles ett hack fram.

Hmm.. Når jeg kjøpte motoren i fjor sa han at når de trimma den satt han på en større forgasser og så måtte han skru en skru lengre inn eller ut.. :hmm:

Skal kansje kjøpe en GH 11, men anbefalt motor på denne er 20hk, så lurer på å trimme. Men blir motoren noe mer slitt av det? For når den er trimma er det ingen garanti på den lengre.. :(

Lenke til kommentar
Eg jobba på et mariner mercury verksted og der er de TABU me tohatsu! :!:

ja, det sier vel litt om uvitenheten der, siden Tohatsu leverer motorblokken til bla. Mercury/Mariner samt yamaha og en del andre merker...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja. Snakka me forhandler idag. Han sa det var ingen vits å skru opp tohatsu 9,9`ene. Det var bare at den bråkte mer, og at den drakk mye mer bensin. Og fikk kansje 1knop mer fart. Han sa også at de yter 16hk på propellen.

Lenke til kommentar

jeg har akkurat kjøpt meg ein helt ny tohatsu 9.9 05mod

jeg betalte 600 så tok di blomba ut.

syns ikke den drikker så mye

men faen kor bra den drar å går .

merker en del med 16 HK ass. jeg kjenner på gasser hvor det var nor den er orginal å trimmet.

nor jeg holder gassen på "orginal 9.9" hastighet å vrir om til bonn gass å den yter 16. da flater båten ned å skyter fart å bråker som et uver.

det er drit gøy!

Lenke til kommentar

Foreldrene tol en bekjent av meg betalte nesten 20.000 for en Suzuki 9.9. med 15-forgasser :lol:

Bare måtte få det ut.

Han sa også at de yter 16hk på propellen.

At en Tohatsu 9.9 yter 16 hk på propellen uplombert? Hvordan i alle dager skal det gå an? Sender tohatsu ut ekstra effektstråling fra nærmeste radiomast eller noe sånt?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...