eivi91 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Hei! Noen som vet hvordan fjerne plomberingen på en Tohatsu 9.9? Eller hva det koster å gjøre det hos forhandler? Forhandleren sa at han ikke anbefalte det før motoren var 3 år gammel fordi visst jeg gjorde det før fikk jeg ikke garanti visst det skulle skje noe. (Det er 3 års garanti på dem). Kjøpte motoren i fjor. (2004 mod.) Mvh.Eiv880 Endret 17. mai 2005 av eiv880 Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Trodde forhandleren gjorde det gratis jeg? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Det sitter et plastbrett på bensinslangen et sted. Ta vekk den. Også må du bytte forgasser og dyser. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Det sitter et plastbrett på bensinslangen et sted.Ta vekk den. Også må du bytte forgasser og dyser. Forhandleren sa at de kun skiftet forgasser også måtte de skru på en skru ett sted. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Og hvor i bensinslangen er det? Fra tanken til motoren eller er det en slange inni motoren? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Inni motoren selvfølgelig. Sikkert det han mente med "skrue de måtte skru på". Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 På dei vanligaste motorane ligge det ei plast plate lamme pakninga mellom forgasseren og motoren.Den har et litt mindre hål so det kjem ikkje so masse bensin inn som det skal. etter du har tatt vekk den har du då 15 hk, sånn e de ihvertall på Yamaha mariner, på tohatsu ska der vere ei trutalls sperre og som du kan ta vekk so du får 17 hk Sjønna ikkje meg på alle dei rare folka som betala for og få trimma en 9,9 :!: Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 På dei vanligaste motorane ligge det ei plast plate lamme pakninga mellom forgasseren og motoren.Den har et litt mindre hål so det kjem ikkje so masse bensin inn som det skal. etter du har tatt vekk den har du då 15 hk, sånn e de ihvertall på Yamaha mariner, på tohatsu ska der vere ei trutalls sperre og som du kan ta vekk so du får 17 hk Sjønna ikkje meg på alle dei rare folka som betala for og få trimma en 9,9 :!: har ikke så mye peiling så jeg vet ikke om jeg tør å prøve selv.. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Tørr? De e bare en to takter, ikkje so veldig masse du kan ødlegge då En gong må vere den fyste! Men veit ikkje kor koselig det e å myste garantien då Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 har ikke peiling på kordan jeg fjerner turtallssperra, skifter dyse o.s.v. Men får jeg tak i en større forgasser skal jeg klare å skifte den.. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ka i allverden du ska me en større forgasser når der e plombering?Og koffor ska du bytte dyser? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 ka i allverden du ska me en større forgasser når der e plombering?Og koffor ska du bytte dyser? ?? Goophy: Det sitter et plastbrett på bensinslangen et sted. Ta vekk den. Også må du bytte forgasser og dyser. ?? Er det kun å fjerne det på slangen da? Og hvordan tar jeg av turtallssperra? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Goophy kan gå og legge seg! Eg har to kompisa som har trimma sine tohatsu 9,9 og dei har ikkje såtte inn en einaste ny del, bare tatt ut! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Bytter du ikke forgasser får du bare 12-13hk. Jeg har hatt sommerjobb på et Tohatsuverksted, så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Eg jobba på et mariner mercury verksted og der er de TABU me tohatsu! :!: Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Forskjell på Mariner/Mercury og Tohatsu sine 9,9hk motorer vettu. Mecyry/Mariner 9,9hk-motorene går helt jævelig pga. for stor forgasser til effekten. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 jau! du hadde vel rett då! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 jeg kjøpte meg en helt lik motor helt ny for 1 uke siden ga 13990 pluss at an trimma den til 16HK ! nor du gir gass så skyver du ett hjul på gassern op slik at det gir mer gass. som 9.9 så kommer ikke gass hjulet helt på topp så da bytter han ut denne litle skiven som sperrer for det. tok han 5 min. men ikke nokk med det. motoren vil IKKE gå vis du kun gjør dette tenningen MÅ stilles ett hack fram. fy faen så motoren gjikk da.. jeg bruker den på en askeladden14F å den plana i halv gass med 3 stk i båten. meget inponert på denne tohatsuen Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) jeg kjøpte meg en helt lik motor helt ny for 1 uke sidenga 13990 pluss at an trimma den til 16HK ! nor du gir gass så skyver du ett hjul på gassern op slik at det gir mer gass. som 9.9 så kommer ikke gass hjulet helt på topp så da bytter han ut denne litle skiven som sperrer for det. tok han 5 min. men ikke nokk med det. motoren vil IKKE gå vis du kun gjør dette tenningen MÅ stilles ett hack fram. fy faen så motoren gjikk da.. jeg bruker den på en askeladden14F å den plana i halv gass med 3 stk i båten. meget inponert på denne tohatsuen legger til en ting til til det som goophy sier det at man må bytte gasser osv det gjeller på en billigere model å på dekselet på den tohatsuen står det 9.8 HK ! den er også fysisk mindre å ser ut som en 8 hester i forholt dil 9.9(16) maskinen. det er selfølgelig dyrere å trimme den opp pga forgaser bytte osv. men nor det gjalt 9.9(16) så er det snakk om å bytte en dings samt stille tenning. jeg sto å såg på nor han mannen gjore det. på mitt verksted \ forhandler tok di 600 for å fjerne plombering på 9.9 HK Endret 28. april 2005 av Margarus Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har de nytt opplegg nå om dagen? Jaja, er jo 2 år siden jeg holdt på med sånt. Snodig at de gidder ha 2 9,9-modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå