Gå til innhold

Forandre størrelsen på tekstboks popupvindu i IE

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver og mekker litt på en webside hvor jeg hovedsaklig bruker PHP/MySQL, men bruker javascript til det som trenger det.

Nå har jeg laget en knapp, som en kan klikke på, så hopper det opp en tekstboks på skjermen, hvor en kan skrive noe som deretter lagres i en variabel i scriptet.

F.eks.:

<script language="JavaScript">

function testbutton_OnClick(form)

{

testvariabel=prompt("Masse rar tekst som går over flere linjer. Blablablabalblabalbla\n balblabalblabalblabalbla\nsom skal vises i tekstboksen", "");

}

</script>

Jeg testa ut scriptet, og det funka helt perfekt, hele teksten ble vist (jeg bruker mozilla firefox).

Så da kom tiden for å teste det ut i Internet Explorer.

Der kom problemet: Tekstboksen så ikke ut til å bli større ettersom det ble mer tekst, så over halve teksten havna rett og slett utenfor vinduet (som i ble ikke vist) fordi det ikke var stort nok.

Finnes det en løsning på dette, eller er jeg nødt til å kutte ned på teksten i tekstboksen?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er altså en textarea du bruker?

Skal den endre størrelse selv etter hvert som du skriver noe i den?

Skal du angi en fast størrelse for tekstboksen før den popper opp?

Er dette et eget vindu, eller er det bare en tekstboks som kommer fram som et objekt på den aktive siden?

Funker det ikke å angi en stil for tekstboksen vha CSS?

Beklager hvis jeg misforsto noe, men jeg synes det var litt dårlig utdypet hva problemet er eller hvordan du vil løse det.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke et textarea.

Et godt eksempel er om du klikker på "http://"-knappen (for å sette inn en link) på forumet her når du svarer på en tråd. Da får du opp et vindu hvor du kan skrive inn tekst som deretter blir lagret i en variabel i javascriptet.

For å få fram dette vinduet kan du bare stappe inn denne koden i et HTML-dokument:

<script language="JavaScript">

var test=prompt("Skriv inn no tekst:", "");

alert(test);

</script>

Her vil du da få opp et meldingsvindu hvor du kan skrive inn en tekststreng, og deretter vises den teksten i en meldingsboks på skjermen.

Her er et par screenshots for å vise problemet:

Firefox:

Bilde!

Som du ser så er alt helt perfekt i Firefox

Internet Explorer:

Bilde igjen!

Og som du ser her så er masse av teksten borte i vinduet pga. at det blir for lite.

Så går det an å gjøre dette meldingsvinduet større eller er jeg nødt til å kutte ned på lengden på teksten?

Takker igjen for evt. svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...