Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Jeg har klokket min Pentium 4 fra 3,0Ghz til 3,2GHz uten noen temperatur økning. Har jeg gjort noe galt eller kan jeg bare klokke helt til det sier stopp? Og..... mitt Hk er aOpen AX4SPE-UN; er det bra å klokke med? Edit: Det er en Prescott EDIT: Nå har jeg gjort det, nå klokket jeg cpu`en fra 3,2 ghz til ca. 3,25 og plutselig når jeg startet opp maskinen igjen så kom det en enorm piping (en slags sirene) og alt ble resatt. Prosessoren gikk ned til 1,5GHz og sikkert mye annet skjedde også. Etter jeg nå har tatt alt tilbake slik det var er pipingen borte. HVA SKJEDDE, HVA GJORDE JEG GALT OG HVORDAN KAN JEG FORHINDRE DET???! Endret 11. mai 2005 av heanwi Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 nei du har sikkert ikke gjort noe galt. er det en prescott eller northwood du sitter med? klokk til det sier stopp. og husk å låse agp\pci slottene. og øk volten. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 nei du har sikkert ikke gjort noe galt.er det en prescott eller northwood du sitter med? klokk til det sier stopp. og husk å låse agp\pci slottene. og øk volten. Hvordan låser jeg agp/pci slottene og jeg vet ikke hvordan jeg øker volten (tør ikke helt heller ) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Volten heter nok VCORE og etterhvert som du klokker oppover trenger cpu'en mer volt rett og slett. Det merker du for pcen vil nok nekte å boote uten høyere VCORE. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Volten heter nok VCORE og etterhvert som du klokker oppover trenger cpu'en mer volt rett og slett. Det merker du for pcen vil nok nekte å boote uten høyere VCORE. Hvor mye skal jeg øke volten og når?? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) jeg klarte også [email protected] uten å øke volten. nå kjører jeg på [email protected] med 1.6 i Vcore. (NB: forguds skyld 1.6VOLT på en northwood.) med meg står der agp\pci :"by subtile tuning item" <-- men har du presscott eller har du northwood ? Endret 28. april 2005 av mini me Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 jeg klarte også [email protected] uten å øke volten.nå kjører jeg på [email protected] med 1.6 i Vcore. (NB: forguds skyld 1.6VOLT på en northwood.) med meg står der agp\pci :"by subtile tuning item" <-- men har du presscott eller har du northwood ? PRESSCOTT Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prescot ja... Tilbake til 3.5 ghz jaha... sirene? Still opp voltene litt og litt. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Prescot ja... Tilbake til 3.5 ghz jaha... sirene? Still opp voltene litt og litt. Opp til hvor mye? CPU kjerne er 1,34 Volt CPU aux er 3 Volt Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Les litt om overklokking du.. Før du sender systemet ditt til de evige jaktmarker. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Les litt om overklokking du.. Før du sender systemet ditt til de evige jaktmarker. :-) var på vei, med god styrefart.. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har lest om overklokking, men det har ikke gjort meg noe serlig klokere på klokking Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 1,34 Volt, prøv å klokk litt og skru opp volt til 1.4 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 1,34 Volt, prøv å klokk litt og skru opp volt til 1.4 Jeg har gjort det, og så langt funker det bra ( er på 3,25 Ghz nå). :!: Men når burde jeg slutte å klokke, og hvor langt kan jeg gå med strømmen??? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det vet jeg ikke men jeg kjører [email protected] på min Nw 3.0 @3.51ghz 100% stabilt. med 1.6 volt på en prescott tror jeg ville væry fatalt Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Det vet jeg ikke men jeg kjører [email protected] på min Nw 3.0 @3.51ghz 100% stabilt. med 1.6 volt på en prescott tror jeg ville væry fatalt Men hvor mye kan jeg stille opp strømmen?! Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har ikke peiling på prescot og volt men du kan ta den opp i 1.4-5volt. Fikk du til å låse agp\pci? dette er viktig ellers så ryker hk , pci og agp ! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Har ikke peiling på prescot og volt men du kan ta den opp i 1.4-5volt. Fikk du til å låse agp\pci? dette er viktig ellers så ryker hk , pci og agp ! JEG VET IKKE HVORDAN JEG LÅSER AGP/PCI!!!!!! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Har ikke peiling på prescot og volt men du kan ta den opp i 1.4-5volt. Fikk du til å låse agp\pci? dette er viktig ellers så ryker hk , pci og agp ! JEG VET IKKE HVORDAN JEG LÅSER AGP/PCI!!!! Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Vel. Jeg må si det rett ut. Dette er nok et newbie-tilfelle, uheldigvis. Men du? Hvis du øker volten for mye, blir CPU'en betydeligere varmere, om ikke du har et high-end kjølesystem. Man må øke volten for å få CPU'en stabil. For mye FSB/klokkehastighet begynner CPU'en å slite på et vis, hvis den ikke får nok strøm, og dermed kan koble ut om det blir for mye belastning. Hvis CPU'en blir for varm, kan den rett og slett brenne opp. (Ikke flammer da). Hvis det hadde vært en gammel AMD, og ett gammelt AMD-hovedkort, hadde prosessoren røket på sekundet, om for mye overklokking. Men jeg skal gi deg et par tips: *Har du en billig kjølemetode, IKKE overklokk. Det kan resultere med at din CPU vil dø innen kort tid. *Om du vil lære mer om overklokking, LES. (Google er en fin sak å bruke.) *Det er heller ikke vits å overklokke 2-300Mhz, det utgjør megen liten ytelsesforskjell, spesielt da prosessoren (CPU) er på 3Ghz. Selv, merker jeg forskjell på 2,8Ghz til 3,6Ghz. Lykke til! -John EDIT: Skriveleifs. Der var de nok en gang. Endret 30. april 2005 av IC7STORM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå