Gå til innhold

Tips til film (har postet tips)

B4stian

Anbefalte innlegg

Hei,

tenkte jeg skulle skaffe meg en film i dag, men kommer ikke på noen så jeg poster andre filmer jeg liker i håp om at noen andre finner en som jeg kan like (altså innenfor samme sjanger. :))

Noen jeg kommer på:

• The Bourne Identity (+ supremacy)
  • The Score
  • The Italian Job (nyeste versjon)
  • På kollisjonskurs
  • Die Hard (1,2 og 3)

Hmm... ble kanskje litt bredt spekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Noen forslag!

- The Rock

- Terminator 2: Judgement Day

- Ocean's Eleven

Takk.

Har sett de to første, men ikke den siste.

Hvordan film er det egentlig?

Den sistnevnte der er konge.

Lenke til kommentar

O11=Digg film.

O12=Drittfilm. Styr unna.

---

Hvis du liker "heist"filmer:

Thomas Crown Affair, Reindeer Games, Reservoir Dogs, The Sting, Snatch, Point Break, Heist (2001), Gone in 60 Seconds, National Treasure, Dobermann, Another day in paradise, Out of Sight, The Ladykillers, Dead Presidents, The Italian Job, Hudson Hawk (kvalitetsfilm), Dobermann, Another day in paradise og After the Sunset.

Ikke alle er like god (Hudson Hack SUGER), men nå har du ihvertfall litt å velge mellom.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ocean's 11 = kongefilm, men Soderbergh våget nok ikke å utfolde seg helt stilistisk.

Ocean's 12 = kongefilm, men litt mer usannsynlig plot, dog tar filmen igjen dette på sin fantastiske visuelle front.

Lenke til kommentar

Oceans 11 husker jeg en som så treffende kalte "Hollywood goes Olsenbanden"....

Bare mye mer hip. Så er hipphet et nøkkelord for at du skal like en film så kan den være en idé.

Du kan jo ellers prøve:

Once Upon A Time In The West

og

The Good The Bad And The Ugly.

Gode filmer så.

S,

Lenke til kommentar

Heat, The Bourne Identity, The Bourne Supremacy, Collateral, The Killer, Hard Boiled, Once A Thief, A Better Tomorrow, A Better Tomorrow II, Dead or Alive, Terminator, Leon og Ronin.

Fordi alle har en eller flere karakterer som utfører actionscenener på en perfekt måte. Hvor de vet akkurat hva de gjør, hvorfor og når de gjør det. Det faller dem helt naturlig og de er helt 'cool' når de utfører handlingene. Slikt elsker jeg. Den digre skytescenen i Heat og diskoteket i Collateral f. eks. Det blir litt kunst å se dem knuse alle de kommer over, litt vakkert. Du får en slags indre ro av å se spennende scener.

Ocean's Eleven og Ocean's Twelve har litt det samme. De er bare ikke eksperter på skyting.

Lenke til kommentar
Heat, The Bourne Identity, The Bourne Supremacy, Collateral, The Killer, Hard Boiled, Once A Thief, A Better Tomorrow, A Better Tomorrow II, Dead or Alive, Terminator, Leon og Ronin.

Fordi alle har en eller flere karakterer som utfører actionscenener på en perfekt måte. Hvor de vet akkurat hva de gjør, hvorfor og når de gjør det. Det faller dem helt naturlig og de er helt 'cool' når de utfører handlingene. Slikt elsker jeg. Den digre skytescenen i Heat og diskoteket i Collateral f. eks. Det blir litt kunst å se dem knuse alle de kommer over, litt vakkert. Du får en slags indre ro av å se spennende scener.

Ocean's Eleven og Ocean's Twelve har litt det samme. De er bare ikke eksperter på skyting.

Vet nøyaktig hva du mener, ingenting er som en kald og kalkulert morder. Léon er fantastisk, og jeg håper vi ser noe lignende i Splinter Cell som kommer i 2006.

Lenke til kommentar

Som kaldblodig morder må vi jo ta med Sjakalen (the Jackal) med Bruce Willis.. Har desverre ikke sett noen orginal (som jeg mener det skal være), ei heller har jeg lest boka! Men, filmen med Bruce har jeg sett! :p Syntes den var bra!

EDIT: Ellers, så synes jeg The Trasporter var også veldig kul! :thumbup:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...