Orjanp Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Har testet rdate for å syncronisere klokken med internett tid. Testet ntp.uit.no og time.nist.gov. Begge setter klokken to timer for tidlig. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan synkronisere klokken slik at den blir korrekt? Ørjan... Endret 28. april 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Da har du feil tidssone i operativsystemet. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 XP synkroniserer vel klokken selv?? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Ja, men dette er ikke Windows. Dra deg tilbake til windowsforumet du. Til trådstarter: Sjekk hvilken tidssone som er oppsatt, ls -l /etc/localtime. Endret 28. april 2005 av zyp Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hmm, du kan jo prøve å bruke ntpdate istedenfor rdate? det funker fint her ihvertfall :-) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prøvd ntp.uio.no ? Serverene er stilt på GMT uansett hvor de er i verden. De lokale innstillingene på maskinen din avgjør hvor my +/- klokka skal stilles i forhold til GMT. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Ja, men dette er ikke Windows.Dra deg tilbake til windowsforumet du. Til trådstarter: Sjekk hvilken tidssone som er oppsatt, ls -l /etc/localtime. Den står på Oslo/Europe. Har testet ntp.uio.no(står i første innlegg). ntpdate finnes ikke i linux distroen min. Bruker ArchLinux Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg bruker selv Arch Linux. Har satt tidssone til Europe/Oslo og har denne linjen i rc.local: /usr/bin/ntpdate fartein.ifi.uio.no Finnes ikke ntpdate? Har du ikke installert pakken ntp? ArchWiki Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Installerte pakken ntp. Prøvde ntpupdate, men fikk fortsatt samme tid. To timer for sent. 19.34 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Ja, og da satt jeg hw klokken til samme tid. To timer for sent. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Problemet var at jeg hadde satt tidsonen til Oslo/Europe, og ikke Europe/Oslo. Det hele ordnet seg da jeg endret den til det siste. Takk for hjelpen. Ørjan... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Problemet var at jeg hadde satt tidsonen til Oslo/Europe, og ikke Europe/Oslo. Det hele ordnet seg da jeg endret den til det siste. Takk for hjelpen. Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå