SOGM Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Vurderer å kjøpe en vidvinkel linse til mitt nye Canon EOS 20D. Har siklet mye på EF-S 10-22, men fant ut at denne ble for dyr... Tenkte da på EF-S 17-85 IS, denne er ikke så dyr fra USA fant jeg ut, selv med frakt og mums. Mitt hovedspørsmål er da: Er dette er bra linse? har hørt at den ikke er så rask, men tror dere det vil ha mye utslag? Tror ikke jeg kommer til å ta mange bilder med rask lukkertid. Mitt andre spørsmål er: Er det lurt å bestille fra USA? Det er vell ikke noe annet system der som gjør at det ikke kommer til å fungere med kameraet? Eller garanti osv? Endret 28. april 2005 av SOGM Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ...Er det lurt å bestille fra USA? Det er vell ikke noe annet system der som gjør at det ikke kommer til å fungere med kameraet? Eller garanti osv?... US-utgaver fungerer like godt på Europa/Nordiske kamerahus som andre. Har kjøpt flere objektiver fra US, dog kun med fast brennvidde. Tar ikke sjansen på å kjøpe zoom-objektiver derfra med tanke på at det ikke er ett bra eksemplar. Lenke til kommentar
SOGM Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Du menet at det er en viss sjanse for at et zoom-objektiv kan være av dorlig kvalitet? Ps, er det objektivet jeg nevnte sist der et bra valg? (EF-S 17-85 IS) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Du får ikke de samme rettighetene fra kjøp i USA som du får i norske butikker, så du må selv vurdere hvor mye den forskjellen er verdt. Selv kjøper jeg kamerahus i Norge og alt annet i USA, med mindre jeg får tak i det brukt i Norge. Dette fordi man sparer veldig mye på å kjøpe slikt ekstrautstyr i USA, og fordi sjansen for feil typisk er mindre på slike ting (filtre, batterier osv). Objektiver kjøper jeg også fra USA, og da er det snakk om å spare ca 40% i forhold til norsk pris. Kjøp fra en seriøs butikk, som www.bhphotovideo.com, www.reallyrightstuff.com eller www.keh.com Endret 28. april 2005 av anderfo Lenke til kommentar
SOGM Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Er ikke www.amazon.com er seriøs butikk? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Kjøp fra en seriøs butikk, som www.bhphotovideo.com, www.reallyrightstuff.com eller www.keh.com Var innom keh.com, og prisene på brukte greier der var jo ganske kurant. Har du bestilt fra disse før? Hvis ja, hvor mye kom frakten på? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Kjøp fra en seriøs butikk, som www.bhphotovideo.com, www.reallyrightstuff.com eller www.keh.com Var innom keh.com, og prisene på brukte greier der var jo ganske kurant. Har du bestilt fra disse før? Hvis ja, hvor mye kom frakten på? Jeg har ikke kjøpt derfra selv, men mange brukere på foto.no har anbefalt dem. Fra bhphotovideo og reallyrightstuff har jeg bestilt en god del objektiver, filtre, stativfeste m.m. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Er ikke www.amazon.com er seriøs butikk? Amazon er en bra butikk, men de sender jo f*** ikke slike varer til utlandet!!! Eneste du kan bestille derfra tror jeg er musikk, film og bøker.... Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Begriper ikke hvordan du regner hvis du mener du får den så billig fra USA. Kan du ikke legge ut regnestykket ditt? Jeg får det til: Hos B&H koster den 600USD, frakt er ca. 60USD. Dette blir 660 * 6,3115 (dagens kurs i Aftenposten) = 4166 * 1,25 (moms) = 5206 + ca. 200 (tollklarering her) = ca. 5406 NOK. Her koster den 5661 NOK. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Ser ikke ut som om det er fullt så mye å spare på å handle fra USA lenger. Se bare på kamerahusene. Et 300D kamera får man fra 4995,- i Norge nå og det koster 700$ fra BH PhotoVideo. Skulle ha en Sigma 24-70 f/2.8 DG Macro og jeg valgte å kjøpe det i Norge i stedenfor, da jeg faktisk sparte penger på det i forhold til å handle fra USA. Noen ting er forøvrig billig fortsatt da.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Begriper ikke hvordan du regner hvis du mener du får den så billig fra USA.Kan du ikke legge ut regnestykket ditt? Vet ikke om det er meg du spør (du burde bruke quote), men jeg har ikke regnet på dette objektivet. Mine tall (ca 40% besparelse) gjelder de objektivene jeg har kjøpt fra www.bhphotovideo.com de siste 1,5 årene. Da mener jeg inkludert frakt/mva osv. Ellers bør du huske at frakten og tollgebyret koster omtrent like mye for 4 objektiver som for ett objektiv, så det kan helt klart lønne seg å bestille sammen med en kompis for å spare penger. Jeg har ikke sjekket dagens priser, men jeg trodde ihvertfall kursen var bra for tida. Endret 29. april 2005 av anderfo Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Tenkte da på EF-S 17-85 IS, denne er ikke så dyr fra USA fant jeg ut, selv med frakt og mums. Neida, anderfo. Det var ikke deg. Tenkte på trådstarter, og 17-85 objektivet (se over). Lenke til kommentar
SOGM Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Ok, takker for alle svar. Innså det selv nå også at det heller lønner seg å bestille brukt fra Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå