Gå til innhold

Hva skal DU gjøre natt til 1. Mai?

Grundig

Anbefalte innlegg

Uansett om alkohol er ulovlig å innta selv om man er under 18 år, så er jo det null problem sålenge man ikke er ute i det offentlige rom å gjør det. Jeg drakk MANGE ganger før jeg blei 18, og blei aldri tatt, hverken av politiet, andre sin eller mine egne foreldre. Har også snusa i 3 år uten å bli tatt en eneste gang.

Det handler bare om å passe på seg selv og sine... Ser man en som drikker for hardt, si ifra. Bare å finne sine egne grenser, og sin egen vennekrets, så går det bra...

Første gang jeg var på natt til 1ste fest var jeg og en kompis der (vi var de eneste som var 14 :roll: ) sammen med mange fra ungdomskolen og noen fra videregående. Det var stas :p men vi drakk ikke... bare sto og lo av de andre som dreit seg ut :p (festen foregikk forresten på en avsides strand, purken kom rundt 4 tida på natta, lenge etter vi var dratt).

Ifjor var jeg på hytta til en kompis, som ligger 100 m bak huset hans (inni skogen, huset ligger ved vannet). Da blei jeg drita på tyrker :p purken kom da også, men bare fordi det var noe bråk nede ved veien. Festen på hytta (100+ mennesker i og rundt en hytte på 40 m2) foregikk uforstyrret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ole Johan: Hvis det kom en lov som tilsa at du skulle drepe moren din, du ville fulgt den du altså?

Da ville jeg nok heller blitt kastet i fengsel. Det er ingen lover som er slik, så forhold deg til realiteten. Lovene er ikke til for ingenting, og det står ikke noe slikt tull der.

Lenke til kommentar
Ole Johan: Hvis det kom en lov som tilsa at du skulle drepe moren din, du ville fulgt den du altså?

Da ville jeg nok heller blitt kastet i fengsel. Det er ingen lover som er slik, så forhold deg til realiteten. Lovene er ikke til for ingenting, og det står ikke noe slikt tull der.

Du ungår spørsmålet, eg skal gi deg en formulering som er vanskeligere å komme seg unna.

"Forhold deg til realiteten" <-- Dårlig forsøk på å ungå spørsmålet.

Du skal drepe moren din ifølge loven. Hvis du gjør det så blir du ikke straffet.

Husk, "Du skal respektere loven!".

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Dere som er under 18 år og har tenkt å drikke alkohol, jeg håper at dere får skikkelig dårlig samvittighet. Dere bryter tross alt loven.

En ting er å bryte en norm eller ett eller annet skolereglement, en helt annen er å bryte den norske loven. Loven er til for å forholde seg etter, ikke til for å bryte i ung alder. Det er ikke direkte ulovlig å bryte en regel, men det er ulovlig å bryte loven! Tenk på det! Dere gjør noe ulovlig!!!

*mumle, mumle* Tapere uten viljekraft, moral, skam i livet eller respekt for loven. *mumle, mumle*

HA RESPEKT FOR LOVEN!

Lenke til kommentar

Eg gidder ikke å diskutere mer med deg, du greier jo ikke å svare på argumentene og skifter fokus.

Så eg bare sier dette: Du har et naivt forhold til loven.

EDIT: Moral og lov er 2 forskjellige ting. Er du i det hele tatt istand til å forstå det?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Du ungår spørsmålet, eg skal gi deg en formulering som er vanskeligere å komme seg unna.

"Forhold deg til realiteten" <-- Dårlig forsøk på å ungå spørsmålet.

Du skal drepe moren din ifølge loven. Hvis du gjør det så blir du ikke straffet.

Husk, "Du skal respektere loven!".

Jeg hadde ikke gjort det, fordi den loven er syk, noe loven med 18-års aldersgrense på alkohol ikke er.

Det er ikke fengselet, bøter eller noe slikt jeg hadde fryktet hvis jeg hadde drukket alkohol og i tillegg var under 18 år, men den lave viljekraften, respekten og moralen jeg viser at jeg da har.

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke gjort det, fordi den loven er syk, noe loven med 18-årsaldersgrense på alkohol ikke er.

Jasså, det sier du nå?

Uansett, det kan fort komme lover som er helt på tryne... og det er ganske naivt, blindt og idiotisk å følge disse lovene. Det var akkurat fks. dette som skjedde i et visst land i 1930-45 årene...

"Question authority, think for yourself" -En smart man som eg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...