Gå til innhold

Hva skal DU gjøre natt til 1. Mai?

Grundig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

siden det er russen som skal feire på 1.mai så skal ikke jeg gjøre noe spesielt på 1.mai før jeg blir russ neste år...

skal "drekk" meg hoved "follj". her er det partyparty    

Men du er jo ikke mer enn 15 år gammel jo...?

ja, husker den perioden i 8/9 ende klasse hvor det var om å gjøre å drikke på 1.mai , 16.mai osv..........

edit: slettet noe, kan ikke være for slem med tidlig ungdomskoleelever. var slik selv.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

For å få mest ut av 1. mai (en av de beste dagene i året), så skal jeg og en del venner:

Døgne natt til 30. være våken på dagen 30 og sove på kvelden 30.

Natt til 1. skal vi feste i fjordparken i drammen (Postgirobygget spiller), og når det slutter 02.30, blir det sikkert naschpiel i en russebuss. Når vi kommer hjem (rundt 4-5 tida tipper jeg) skal vi sove et par timer, så stå opp rundt 8-9 tida, bestille pizza og se film hele dagen. Når kvelden kommer skal vi feste enda mer... :w00t:

Er også stor risiko for at det blir tatt noen russeknuter av diverse slag den natten. Som f.eks å løpe over bybrua i drammen i bokseren :p

Lenke til kommentar
For å få mest ut av 1. mai (en av de beste dagene i året), så skal jeg og en del venner:

Døgne natt til 30. være våken på dagen 30 og sove på kvelden 30.

Natt til 1. skal vi feste i fjordparken i drammen (Postgirobygget spiller), og når det slutter 02.30, blir det sikkert naschpiel i en russebuss. Når vi kommer hjem (rundt 4-5 tida tipper jeg) skal vi sove et par timer, så stå opp rundt 8-9 tida, bestille pizza og se film hele dagen. Når kvelden kommer skal vi feste enda mer... :w00t:

Er også stor risiko for at det blir tatt noen russeknuter av diverse slag den natten. Som f.eks å løpe over bybrua i drammen i bokseren :p

I BOKSEREN? Det er juks!

Vi måtte løpe over bybroa i Stavanger nakne da jeg var russ!

*Melde fra om feige russ i Drammen*

Lenke til kommentar

Nei, det er faktisk ikke ulovlig å "bruke" tobakk når man er under atten år, uansett om det måtte være snus, røyk, skråtobakk eller whatever. Dette har jeg fått bekreftet i en krangel med politiet, så vel som et møte skolen hadde med den lokale "uropatruljen". Kjøp eller salg er dog ulovlig.

Alkohol er ulovlig å benytte før man er 18 år, og sterkere drikkevarer må man være 20 for å drikke eller kjøpe.

Lenke til kommentar
Det er imot det norske lovverket å drikke alkohol eller røyke tobakk når man er under 18 år gammel.

------

Jo, det er ulovlig å bruke rusmidler når man er under 18. Det er også ulovlig å kjøpe det, så klart. I tillegg er det ulovlig å lange til personer under 18 år.

Det er vel og bra at du vil utøve litt moral, men kan du ikke la de få lov til å brenne seg litt da?

Det ender opp med

a) At de får en flott fest og kan leve lykkelig i alle sine dager

b) At purken kommer og får lov til å leke litt med de =)

c) At en god del av de som "deltar" på festen må pumpes :p

d) At de raver hjem bakfulle og tror at ingen ser/lukter at de har vært på fylla dagen før / røykt opp 100 sigaretter, slik at foreldrene kan utøve god gammaldags pryl --- eller evt. la være å gi de ukepenger / subsidier til sertifikatet...

Either way I don't care! Selv om det hadde vært veeeeldig moro å sett opptil flere av forummedlemmene bli huka inn av purken pga rusmisbruk som 15åringer :whistle:

Så alt jeg sier Ole Johan, la moralen ligge på slike dager - De klarer utmerket fint å finne utav det der selv etterhvert...

Lenke til kommentar
Alkohol er ulovlig å benytte før man er 18 år, og sterkere drikkevarer må man være 20 for å drikke eller kjøpe.

Alkohol er ulovlig å benytte før man er 18 år, mens de sterkere drikkevarene har en nedre "nytelsesgrense" på 20 år påstår du. Det er feil

Det finnes ingen forskjellige alkoholklasser i så måte annet enn at alkohol er alkohol. Du kan drikke alkohol med høyere prosent selv om du kun er 18 år gammel. 20 år er kun ved kjøp av alkohol - Dvs at alle barer/utesteder(med unntak av restauranter) med åpen spritskjenking må ha 20 års aldersgrense minimum.

Du kan heller ikke drikke sterk alkohol på restauranter hvor det serveres og du bare er 18 år, for du må selv kjøpe den, det er straffbart å gi bort uten videre.

Det er få smutthull akkurat her, du kan dra til Danmark å kjøpe det, men du får det ikke inn i landet med mindre du smugler (18åringer har som kjent ingen spritkvote --- de under 18 har ingen kvote what-so-ever --> LØP OG KJØP :D!), noe som også er straffbart.

Derfor kan de sette nedre grense 18 år - Fordi det finnes ingen lovlig måte å omgå det på. Klart, med mindre du hadde arvet en flaske 40 år gammel Whisky fra en gammal, traust bestefar fra Sotra da... Da er'n din :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...