Gå til innhold

Å vente eller ikke vente...

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet en del i sommer, og tjent en god del penger, og av det bruke en god del på et bra skjermkort.

Jeg vet ikke om jeg skal vente på nye kommende skjermkort, eller kjøpe nå.

Har egentlig mest lyst til å vente, men er det _veldig_ lenge til skjermkortene kommer i webshoppene? (det tar vel ei stund etter dem er lansert).

Men tanke på det nye kortet til Nvidia, så skal jo dem sette ned prisene på GeForce 4 ti4600 og de andre.

Har GeForce 2 32mb nå :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville egentlig ventet til NV28 kommer. Men et bra 4400/4600 kort er også en god investering. Det eneste jeg ikke liker med Geforce4, er at ikke alle skjermkortene har kjøleribber på minnebrikkene, så vurder dette ihverfall. :wink:

Lenke til kommentar

Drit i alle nvida greiene.. ati radon 9700 kommer i løpet av juli og er vel på markedet snart.. dette kortet skal visstnok knuse gf4 kortene på absolutt alt mulig. det er det kortet som ble valgt til doom3 visningen fordi det var raskere enn de andre alternativene så det må jo bare eie vilt :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 19:21, rand0m skrev:

Drit i alle nvida greiene.. ati radon 9700 kommer i løpet av juli og er vel på markedet snart.. dette kortet skal visstnok knuse gf4 kortene på absolutt alt mulig. det er det kortet som ble valgt til doom3 visningen fordi det var raskere enn de andre alternativene så det må jo bare eie vilt
:grin:

Jeg hørte at den Doom3 demoen dem viste gikk hakkete til tider.. nå skjønner jeg hvorfor :razz:

Men seriøst så skulle det bare mangle at R300 "knuser" GF4Ti. Når det gjelder lanserings dato så er det 10. august ryktene sier.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 18:51, Basus skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal vente på nye kommende skjermkort, eller kjøpe nå

...

Har GeForce 2 32mb nå
:grin:

Kjøp gf4ti200 nå. GF2-kortet selger du på qxl, så gf4-kortet bør koste deg under 1000 kr. Om et halvt år selger du det for 8-900 kr og kjøper deg et nytt kort av neste generasjon. Det vil da koste tusen kroner mindre (eller noe) enn det gjør når det kommer i butikken i august.

Jeg tror den mest kostnadseffektive måten å holde maskinparken oppdatert på er å kjøpe etablerte produkt, og selge dem igjen før prisen går til bunns. GF2-kortet ditt kommmer ikke til å være verdt så fryktelig mye om ikke så lenge.

Jeg presterte å betale 2000 kr for mitt gf2mx i sin tid :razz: Ikke lurt.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...