Skrollan Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har tenkt å oppgradere pcen min litt med følgende: Hovedkort prosessor RAM skjermkort ser dette greit nok??? noe jeg bør endre på??? ps: Budsjette er på totalt 4500kr... takker for alle svar Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg syns det ser fint og fornuftig ut. Husk å kjøpe en lik RAM-brikke til når du får råd. Også litt originalt at du går vekk fra nForce4-hovedkort, og velger Ati-basert. Prøv å finne en test av dette hovedkortet før du bestemmer meg, ellers ser det flott ut. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Å kjøpe en såpass bra data og ha 512mb ram går rett og slett ikke... Jeg vil anbefale deg TwinMOS ram 1 x 1024mb brikke er verdt å ta en nærmere kikk på... Uansett så er 1 x 1024mb kjappere enn 2 x 512mb så det er like greit å spare seg opp med en gang. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Sapphire er vel ganske ny på H-kort, så legg i en hudrings ekstra og kjøp dette. MSI kan vere et sikrere valg. God suport med "MSI Live Update" Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Ser dette bedre ut??? Hovedkort prossesor RAM Skjermkort (synes selv det så veldig bra ut jeg ) Endret 30. april 2005 av Skrollan Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det ser bra ut, men en liten notis på RAM: Med mindre du har store planer om å utvide til 2GB eller mer senere, ville jeg heller ha gått for denne RAM´en. Du har satt opp en brikke på 1024MB, mens dette er 2x512MB brikker med noe strammere/bedre timings. Da får du i tillegg kjørt minnet i Dual DDR-modus, som også gir et lite ytelsesløft. Uansett har hovedkortet 4 minneplasser, så Corsair-sette kan utvides med ett til om du skulle ønske 2GB. Jeg anbefaler Corsair Value da jeg har opplevd god kompatibilitet med det, Twinmos har vært litt mer sært på enkelte hovedkort. Jeg har vel solgt drøye hundre sett med Corsair Value, og hatt særdeles få som har hatt problemer med det. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 jeg skal utvide til 4 gb etterhvert... Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 jeg skal utvide til 4 gb etterhvert... Hvorfor? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Med mindre du har veldig spesielle programmer eller må ha 200 programmer oppe samtidig, er 4GB bortkastet. Hvis man trenger 4GB RAM, vet man gjerne veldig godt hvorfor, så jeg er også nysgjerrig: Hvorfor? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Prøv no bare å få tak i "Venice" utgave ac Prosessoren. Den har støtte for SSE3 og forbedret minnekontroler. Samt støtte for dobbeltsidede minnemoduler i alle slottene samtidig. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 tror jeg går for 2GB i stedet... har snakka med noen jeg kjenner og han sa at jeg bør prioritere HD i stedet... burde jeg gå for Western digital caviar 200??? evt vilken annen??? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 burde jeg gå for Western digital caviar 200??? evt vilken annen??? Jeg ville gått for en Maxtor 250GB S-ATA 7200 RPM NCQ harddisk. Denne har fått enormt mye skryt i en rekke tester! Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 tror jeg går for 2GB i stedet... har snakka med noen jeg kjenner og han sa at jeg bør prioritere HD i stedet... burde jeg gå for Western digital caviar 200??? evt vilken annen??? maxtor maxline III s-ata med 16mb cache, superdisk med rå ytelse og til en hyggelig pris http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301643&cks=PRL eller Maxtor DiamondMax 10 serien http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302259&cks=PRL Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 trur jeg går for denne ... fikk et bra tilbud der den kosta 700 pga innpakningen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå