Scrim Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har latt slackware boksen min stå på i 3 dager, noe som ikke er så veldig mye egentlig, jeg har hatt den på i mange uker før jeg har latt den hvile litt før. Jeg gikk fra maskinen og la meg i dag tidlig. Når jeg sto opp så gikk jeg bort og skrudde på skjermen, ingenting, ikke noe skjermbeskytter, det var sort og det hjalp ikke å bevege på musa, alt var bare sort. Er det noen som har opplevd dette før og hvet hva som har skjedd, for dette er merkelig. :/ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Trykket på en av tastene på tastaturet? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Trykket på en av tastene på tastaturet? Jeg tror jeg trykket på enter, men det skjedde ingenting. Poenget er at når jeg skrur på skjermen så skal skjermbeskytteren komme opp, det her har aldri skjedd før, aldri. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prøvd å sett om du får respons på tty1-6? (ctrl+alt+f1-f6) Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Prøvd å sett om du får respons på tty1-6? (ctrl+alt+f1-f6) Jeg rebootet maskinen, og da fungerte alt perfekt igjen. Jeg håper ikke det skjer igjen. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg gikk fra maskinen og la meg i dag tidlig. Kom deg i arbei', gutt! Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Jeg gikk fra maskinen og la meg i dag tidlig. Kom deg i arbei', gutt! og dette var så usaklig og off-topic, hva i helvete var poenget med den kommentaren? Hvorfor er det slik at når man legger seg tidlig så betyr det at man ikke har jobb? Hørt om nattjobb? Tydeligvis ikke. Jeg spurte om noen hadde opplevd noe lignende, hva jeg gjør eller ikke gjør har ingenting med tråden å gjøre. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Så sur du skulle være da. Sjekket logger? En annen ting du kunne gjort var å sjekke om du fikk tilgang fra nettverket. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Så sur du skulle være da. Sjekket logger? En annen ting du kunne gjort var å sjekke om du fikk tilgang fra nettverket. Jeg blir litt sur når jeg får et usaklig svar på spørsmålet mitt. Hvordan ville du likt det hvis noen ba deg om å skaffe deg arbeid når du spurte om hjelp til å oppgradere kernel? Off-topic til de grader. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 On-topic: Har du sjekket noen logger, eller prøver du bare å legge hele hendelsen i glemmeboksen og håpe på at det ikke skjer igjen? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ja slack lagrer mye i /var/logs eller log het kanskje mappa :/ Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ja slack lagrer mye i /var/logs eller log het kanskje mappa :/ /var/log/ ja.. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Nå har jeg sjekket syslog og jeg fant dette. Apr 28 10:27:18 ****** kernel: VM: killing process X Lenke til kommentar
drall Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Kanskje en minnelekasje da. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Ja, mest sannsynlig. Tom for minne. Les om lignende problem her. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Kanskje en minnelekasje da. Er det? Jeg har aldri hatt noe problem med det før, kan det skje igjen? Hvis det skjer igjen går det an å få opp login skjermen ved å trykk ctrl + f?, eller blir jeg nødt til å reboote? Jeg har 512 mb ddr ram Endret 28. april 2005 av Scrim Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Har du swap da? Det er det jeg ikke skjønner, jeg har swap på rundt 800 mb, så minne skal ikke være noe problem. Jeg la inn slack på denne boksen for ca. 10 måneder siden og har altså ikke hatt noe problem før nå. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Bruker du nVIDIA skjermkort? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Bruker du nVIDIA skjermkort? Ja, det gjør jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå