Rikky Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Kommer DVI fortsatt til å være standard på skjermkort i overskuelig fremtid, eller vil HDMI ta over? Ikke at det har så mye å si, men jeg var bare nysgjerrig. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Tja, jeg regner med at HDMI er noe nytt og noe nytt vil alltid overta, nesten alltid hvertfall. Etter litt googling fant jeg ut at HDMI kontakten er litt mindre og sikkert litt mer praktisk. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Hva slags (om noen?) kort er det idag som bruker HDMI? Har det noen fordeler annet enn mindre kontakt? Edit: Joda. Bare å Google litt så finner man ut det man lurer på... Endret 28. april 2005 av kristteo Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Jeg tviler på at vi vil se det som hovedstandard på datamaskinen på en god stund, men det er mer sannsynlig at vi ser det etter hvert på TV'en. Hadde vært perfekt arvtager til SCART-kabelen som jeg mener er en litt dårlig gjennomtenkt standard. Her står det litt mer om standarden; http://www.hdmi.org/manufacturer/technology.asp Endret 28. april 2005 av DataFMT Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Anandtech har noen tanker rundt HDMI. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Hva slags (om noen?) kort er det idag som bruker HDMI?Har det noen fordeler annet enn mindre kontakt? Jeg har ikke sett skjermkort med HDMI, men det begynner jo å bli normalt i Hi-Fi-verdenen. Jeg har f.eks HDMI på projektoren. Lenke til kommentar
ASUSNO Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Bare tenkte jeg skulle nevne at enkelte av modellene i ASUS EAX850 serie har HDMI kontakt for spill på stor-skjerm eller moderne HD-TV'er. Vet ikke om det er andre produsenter som har det også, men det er nok helt klart på vei! Endret 28. april 2005 av ASUSNO Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 enkelte av modellene i ASUS EAX850 serie har HDMI kontakt Kan du linke til en av disse? Jeg har sett at de har HD-TV stempel og at ett av kortene har dual DVI, men ikke noe HDMI. Lenke til kommentar
ASUSNO Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 De med HD-TV stempelet har HDMI kontakt. Det er bare at bildene på produkt-sidene ikke nødvendigvis stemmer overens med spesifikasjonene som du ser av bilde-teksten. Dette fordi samme bilde brukes på flere modeller. Om noen kan hjelpe meg med hvordan man legger inn/laster opp bilder her, så skal jeg få frem et til deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå