Fatboy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Eg treng hjelp til å slette eit alternativ i oppstartmenyen til windows. Hadde trøbbel med å installere windows på en sata disk f til en kompis, så eg tok den inn i mi maskin og skulle installere derfrå.. Men vi fekk problem underinstallasjonen (hadde slipstreama sp2 og sata drivera). Problemet er at kvar gang eg startar maskina så kejm det spørsmål om eg wil kjøre windows XP frå harddisken eller om eg vil installere Xp... Og default valg er installere xp slik at den startar kvar gang viss eg ikkje er oppmerksom.. Korleis kan eg fjerne det valget? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Ser ut som om boot.in filen din har fått et ekstra oppstartsalternativ. Det du må gjøre er å redigere denne, slik at den kun har windows som oppstartsalternativ. Gå til Start ->kjør ->msconfig ->Boot.ini. klikk på "kontroller alle oppstartsbaner". Hvis ikke det hjelper kan det hende du må redigere boot.ini manuelt. Den ligger som regel her: C:\Boot.ini Hos meg (Kun WinXP Home på maskinen), så ser den slik ut: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn Husk at du må fjerne krysset for: "Skjul beskyttede systemfiler" i Mappealternativer for å kunne se filen Endret 28. april 2005 av pmarius Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 YES! takk! No har eg lært noko nytt i dag og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå