Gå til innhold

Dekning - Telenor vs NetCom


Anbefalte innlegg

Mye er sagt om dekningsforhold, og det er mange feiloppfatninger om hvem som er best.

 

Realiteten er at det er under ett prosentpoeng forskjell mellom Telenor Mobil og NetCom der folk bor. Dette er i Telenor Mobils favør.

 

Som en liten kuriositet kan jeg også legge ved en artikkel fra en nettavis. Artikkelen kan du lese i Nordlys

 

J.

Endret av Fireworks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dekning nesten alle steder jeg er.

 

På min hytte derimot, der er det bare dekning med NetCom. Dette er god nok grunn for meg til å bare bruke operatører med Netcom-dekning.

 

Telenor er nok så vidt best totalt, men så lenge de ikke er best der det gjelder for meg så holder jeg meg til NetCom.

Lenke til kommentar

For min del så har jeg hatt Netcom noen år, men hver eneste dag så bryter det på to bestemte steder når jeg kjører til og fra universitetet. Og det er alltid irriterende hvis du snakker i telefonen med noen!

 

Så fra og med onsdag er jeg Chess-kunde med Telenor-dekning, jeg har testet ut dekningen deres den siste måneden nemlig og den har ikke brutt enda i det området jeg holder meg daglig. Deilig å kunne snakke i telefonen under kjøring, uten at jeg må stoppe hvis det er en viktig samtale fordi garantert kommer til å bryte på veien.

Lenke til kommentar

Når man leser denne artikkelen, må man huske på at Telenor har en del flere kunder i sitt nett. Dermed er det større trafikk, og behovet for flere basestasjoner melder seg jo da ganske kjapt for at folk i det hele tatt skal kunne bruke telefonen! Spørsmålet er jo hvor basestasjonene er plassert.

Jeg personlig har aldri, så langt, hatt problemer med NC sitt nett, og håper jeg ikke får det heller. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...