Gå til innhold

GTR førere, registrer deres rundetider (handicap).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult at du er med da Ronnyaa :)

 

Du trenger jo ikke skamme deg over de tidene da!

Jeg ble jo med på denne ranken etter tips fra denne tråden, og startet med 81 i handycap med Maranello'n :blush:

Nå har jeg kommet meg ned på 3 tallet (1. plass av de norske med den bilen, 5. plass i klassen)

Og du kjører jo vesentlig fortere enn meg med NGT, så potensialet er der i alle fall.

Jeg har enda ikke kommet meg med på ranken med NGT, syns de er litt kjedelige på en måte. Men ut fra tidene jeg klarer med dem, har jeg veldig mye og lære i den klassen, så får se om det blir litt mer av det etterhvert. Begynner og bli vanskeligere og vanskeligere og forbedre GT tidene. Disse gutta med -20 og mere skjønner jeg virkelig ikke hvordan de får det til. Men som noen har nevnt har de kjørt MYE bilspill, og alle kan vel ikke være best heller... :roll:

 

Vel, går jeg over til NGT, da ryker 1. plassen for Norge i alle fall, det er helt sikkert, så dere andre ser kanskje helst at jeg holder meg der jeg er :p

Lenke til kommentar

Begynner å gå litt bedre å kjøre med GT bilene nå, men sliter litt enda med all effekten som plutselig kommer.

Er bare å hive seg til å øve når man har ledig tid, men nå er det godt vær her i nord, så i helgen blir det vel litt "Byggmester bob" tjeneste på meg her hjemme i sola.

Men skal nok klare å komme ihvertfall ned mot 0 sekunder etterhvert ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Blir vel ikke så mye GTR nå som GTL er kommet ut tror jeg. Og så er det å vente på GTR2 da  :D

Mja, kan vel diskuteres...

Har akkurat fått ett par timer med GTL på pc'n, og jeg syns til nå at GTR er hakket bedre når man tenker på kjøbarhet og liknende.

Bilene i GTL er nesten som limt på asfalten, i motsetning til GTR der de flyr av veien for ett godt ord.

MERK! Dette er selvfølgelig ikke noen konklusjon fra min side, da jeg skal kjøre en god del mil til før jeg trekker det.

 

Plussene er jo at man må kjøre / vinne flere løp for å få penger til å kjøpe andre biler, og det ser ihvertfall jeg som ett pluss.

I GTR får man jo tilgang til alle værstingsbilene med en gang.

 

EDIT : Ser forresten at GTL ikke er sluppet offisielt, det er nedtelling på hjemmesidene deres. Så fint at cdon sendte ut spillet såpass at jeg fikk det 12 timer før det er sluppet :w00t:

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hallo Gtr-fans!

 

Noen av dere som spiller online? De eneste skandinavierne jeg har møtt er svenske, hadde vært kult å kjøre med noen normenn!

Noen av dere som vet om en norsk GTR liga kanskje?

5100433[/snapback]

 

Er med i en liga, men jeg er eneste nordmannen :D

http://www.yoeyo.com/simulations/

 

Skal kjøre siste løpet for sesongen nå på lørdag, så blir det kanskje til at vi drar igang en GTL sesong etterpå.

Lenke til kommentar
-Bassaddict- Postet 09/10-2005 : 00:59

  litt offtopic, men slags ratt bruker dere?! 

Jeg bruker Momo racing, det fungerer svært bra i GTR. Mitt tips er å i steden for å bruke 13 som vel er standard, så gå ned til 8-9 på styringsoppsettet i spillet (biloppsett). Da får man mye mer presis styring, og rattutslaget blir mer "i tråd med" hvor mye bilen svinger. Også bruker jeg girspaken til og justere bremse effekt forover og bakover, dette er en fordel da bremsekraften gjerne bør mer forover etterhvert som skivene varmes opp.

 

Har endelig fått kastet meg ut i NGT serien jeg også Ronnyaa, og jeg sliter litt som deg, bare omvendt... Har da i alle fall kommet meg fra ca 30 til ca 15 i handycap så langt. GT bilene handler etter mitt syn mye om følsomhet på gassen, mens NGT handler desto mer om flyt. Morro er det begge deler i alle fall :)

Lenke til kommentar
Har endelig fått kastet meg ut i NGT serien jeg også Ronnyaa, og jeg sliter litt som deg, bare omvendt... Har da i alle fall kommet meg fra ca 30 til ca 15 i handycap så langt. GT bilene handler etter mitt syn mye om følsomhet på gassen, mens NGT handler desto mer om flyt. Morro er det begge deler i alle fall :)

5104777[/snapback]

Som du sikkert ser står jeg på stedet hvil når det gjelder å ta inn litt tid på enkelte baner. Så jeg har mistet litt av min motivasjon...

Men, nå har jeg i det minste veeeeldig god tid til å spille litt, så jeg regner med at det blir noen runder i tiden framover.

Tiden min nå er så dårlig at jeg skjemmest over den :blush:

 

NGT Handler veldig mye om å holde god flyt, det har også mye å si at du finner de rette innstillingene for de forskjellige banene.

Mitt tips er å justere ned "flapsen" litt på de lange banene med lite svinger, da henter man fort noen sekunder.

Kan ikke si annet enn lykke til :)

Lenke til kommentar

NGT for meg handler mye om å gjøre de riktige taktiske valgene på banen, altsa racing spor. Sørg for å bruke hele veibanen (dvs. ha så høy fart ut av svingene at du blir tvunget tilø å bruke hele veibredden), og gå tidlig på gassen. Dessuten hjelper det også å bremse sent :)

Endret av wim
Lenke til kommentar

WIM har selvfølgelig også ett veldig godt poeng her.

NGT bilene er ikke så kjapp i aksen som GT bilene, så det er veldig viktig å holde god flyt gjennom hele banen.

Og da må det øvelse til, må bare bryte sammen å tilstå at jeg har hatt noen sinnsyke krasjer på Enna og Spa under testkjøring.

Fordelen med NGT er at du kan være mye hardere på gassen kontra GT bilene uten at det medfører en 720 graders tur i ett autovern....

Lenke til kommentar
Hallo Gtr-fans!

 

Noen av dere som spiller online? De eneste skandinavierne jeg har møtt er svenske, hadde vært kult å kjøre med noen normenn!

Noen av dere som vet om en norsk GTR liga kanskje?

5100433[/snapback]

Finns ingen norsk GTR-liga som jeg veit om. Jeg kjører i en dansk liga (dgtrs.dk) som eneste norske med fast plass. Alle faste plasser er fyllt, men det er alltid noen som melder avbud for løp så det er mulig for reserver å slenge seg på.

 

Ang. GTL vs GTR syns jeg GTL er ganske svak saft. Har ikke kjørt så mye enda at det gjør noe, men hele pakka med karrieremodus er forkastelig og undergraver hele simperspektivet. Grafikken er også veldig dårlig optimalisert, men det løses vel i en kommende patch (siden den nye patchen fikset dette i rFactor). Kjøremessig er det litt som med 65-modden for GPL - bilene (ihvertfall 65'erne) må presses over and beyond alle grenser før det går åt skogen. Nesten litt kjedelig å kjøre i motsetning til GTR som krever 100% konsentrasjon hele veien.

Multidelen er det eneste overtaket GTL har på GTR.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...