Gå til innhold

GTR førere, registrer deres rundetider (handicap).

Anbefalte innlegg

Ronnyaa, skulle ikke du som trådstarter gå foran med et godt eksempel, og skaffe deg et GT handycap snart, eller kjører du kun NGT?? ;)

Hehe, skulle gjerne gjort det, men nå har det vært såpass mye jobbing i det siste at jeg rett og slett ikke har hatt muligheten til å kjøre noe som helst.

Har vært 12 timersdager + en time i bilen hver dag.......

Regner med at når denne uken er over så blir det litt bedre tid til å kjøre GTR, så mine tider kommer nok.

Sliter fortsatt med at jeg ikke helt klarer å holde kontroll over de monstrene, men som dere har sett på ngt handicapet går det greit å kontrollere porschen :thumbup:

Vi skulle fått madman til å trimme sitt handicap litt, noen som kjenner til han ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wim Skrevet 16/05/2005 : 18:57

Det er kun Spa day som gjelder for handicappet. Det er ingen vits å kjøre de andre variantene for å forbedre handicappet, ettersom de ikke er med på lista over nødvendige baner for å få handicap. 

Agrh!!, jeg merket det. Nå klarte jeg faktisk en 2.12.8 på Spa dusk, men det hjalp ingen verdens ting på handycapet :blush:

ronnyaa Skrevet 16/05/2005 : 21:50

QUOTE (pcp160 @ 16/05/2005 : 14:17)

Ronnyaa, skulle ikke du som trådstarter gå foran med et godt eksempel, og skaffe deg et GT handycap snart, eller kjører du kun NGT?? 

Hehe, skulle gjerne gjort det, men nå har det vært såpass mye jobbing i det siste at jeg rett og slett ikke har hatt muligheten til å kjøre noe som helst.

Har vært 12 timersdager + en time i bilen hver dag.......

He he, jeg skjønner. Det tar sin tid og gjøre dette bra, jeg har vært velsignet med masse kjøretid selv i det siste, og selv om jeg ikke først og fremst driver med hot-lapping, blir jeg jo unektelig revet litt med av denne rankingen.

Og jeg kjører så og si kun F555, skal man beherske alle biler som feks Wim gjør tar det mye tid! (og ikke minst tolmodighet...)

Syns bare som nevnt det hadde vært morro med litt tettere kamp bland de som ikke er aller best også :)

Vet ikke hvem Madman er jeg, men det er hyggelig at ikke jeg er den som drar gjennomsnittet ned lenger, he he...

Men ser at han har en del grønne tider også, så han har jo helt klart potensiale for og få et litt lavere handycap vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Agrh!!, jeg merket det. Nå klarte jeg faktisk en 2.12.8 på Spa dusk, men det hjalp ingen verdens ting på handycapet :blush:

God Spa-tid det der :thumbup: Bedre enn min tid, og det vil vel bety at du burde ha sjans på de andre tidene mine også, og det vil per i dag bety #1 på norgesranken.

Veit ikke hva slags innstillinger dere kjører med, men (de aller fleste topp-) rundene på GTRank kjøres med dekkslitasje, bensinforbruk og skade slått av. Gjør livet som hotlapper litt enklere, men duger selvfølgelig ikke i race.

Ennihåw, min rank kommer ikke til å forandre seg på de neste 5 ukene så det er bare å sette inn frontalangrep på førsteplassen :p

Lenke til kommentar
EvilHomer Skrevet 18/05/2005 : 18:54

QUOTE (pcp160 @ 16/05/2005 : 20:53)

Agrh!!, jeg merket det. Nå klarte jeg faktisk en 2.12.8 på Spa dusk, men det hjalp ingen verdens ting på handycapet 

God Spa-tid det der  Bedre enn min tid, og det vil vel bety at du burde ha sjans på de andre tidene mine også, og det vil per i dag bety #1 på norgesranken.

Jøss, takk for det, men akkurat Spa har jeg øvd og øvd og..., samt prøvd med diverse oppsett, også andres svært raske oppsett uten og komme særlig raskere rundt av den grunn. Har til slutt nå fått laget meg et eget oppsett som passer perfekt til min måte å kjøre, samtidig som det tåler Eu ruge på et vis. Har intrykk av at det er den dumpa, samt bus stop som er de mest kritiske stedene der mye tid kan vinnes på Spa.

EvilHomer Skrevet 18/05/2005 : 18:54

Ennihåw, min rank kommer ikke til å forandre seg på de neste 5 ukene så det er bare å sette inn frontalangrep på førsteplassen 

He he, takk som byr, men tror ikke du trenger å frykte meg i alle fall, jeg skal nok klare og forbedre mine tider, men det går smått med fremgangen. Har feks prøvd ganske iherdig på Anderstorp også, men uansett hva jeg gjør går det liksom ikke noe fortere. Vet ikke helt hvor jeg skal legge innsatsen heller på den banen.

De fleste andre banene kan jeg nok med masse trening finne et renere spor, og bedre oppsett, men ser at jeg ligger på rundt 150. plass på verdens rank med Maranello'n. Og av de Norske ligger jo han godeste Wim et godt hestehode foran, så jeg er ikke Shumacker akkurat (var en rimelig dårlig metafor forresten, men GTR er ikke akkurat høyt profilert i Norge, så jeg aner ikke noe om sportens helter i virkeligheten... :p )

Lenke til kommentar
Og av de Norske ligger jo han godeste Wim et godt hestehode foran, så jeg er ikke Shumacker akkurat (var en rimelig dårlig metafor forresten, men GTR er ikke akkurat høyt profilert i Norge, så jeg aner ikke noe om sportens helter i virkeligheten... :p )

Jeg er vel ikke akkurat den raskeste normannen på GTRank, Jon Andersen og Finn R. Zachariassen er vel det med ganske god margin. Men disse har spillt bilsimulatorer i mange år, mens jeg startet for fullt med bilsimulatorer for ca. 8 måneder siden. Men det er en tid jeg er stolt over, det er Lotus på Magny Cours. 01:51.031 :)

Når det gjelder Spa så gikk jeg litt lei den banen når jeg spillte GTR press demo og GTR official demo 1. Så jeg spiller den ikke så mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen.

Jeg lurer litt på en ting her vedrørende hvilke baner som kommer med i sammenlikningen på ranken. (altså utenom de 10 som gir handycap)

Jeg ser at en del av dere andre får opp tidene fra Imola og Northsleife (eller hvordan det nå staves..)

Imola bruker jeg Afdelta v1,1, og Northsleife bruker "the Mother", begge disse ser og virker veldig bra, men mine tider blir altså ikke registrert. Hadde vært gøy og sett hvordan jeg ligger an på særlig Imola som er en bane jeg liker veldig godt.

Så¨spørsmålet er da, må man gjøre noe spesielt for å få med disse banene ved upload, eller går det ikke med de jeg bruker?

En annen ting jeg lurer litt på med denne ranken er hvordan det blir med handycap når jeg etterhvert får flere biler. Jeg ser nå at jeg har klart og gå forbi Wim med Maranello'n, men på total ranken ligger du langt foran meg. Er dette fordi du kjører så mye bedre med de andre bilene eller hvordan funker dette?

Altså det jeg engentlig spør om er hvis jeg feks kjører alle banene med en av de andre bilene, og med den får noe svakere tider enn Maranello'n, vil da mitt totale handycap gå opp?

Lenke til kommentar

Du kan bare uploade rundetider til baner som er lagt til i ranken. Navnet på The Mother er The Mother i career.blt og ikke Nordschleife, og derfor blir den ikke tatt med i rankingen.

Det er bare den tiden per bane, uansett bi,l som teller mot GT/NGT handikappet. Hvis du har flere tider på en bane så teller den raskeste, du får ikkeno høyere handikap ved å ha flere enn en tid pr bane. Grunnen til at jeg ligger forran deg i GT ranken selvom du har bedre F550 handicap er fordi jeg har tider med andre biler som er raskere.

Jeg har laget ett program som fjerner dupliserte tider i career.blt, samt at det forandrer navn på addon biler slik at de blir tatt med i ranken. Du kan laste det ned

her : http://syntaxerro.hollosite.com/

eller her : http://home.online.no/~w-sjoeho/index.html

Kanskje jeg lager en funksjon som forandrer navn på addon baner også slik at The Mother blir gjenkjent i GTRank, men jeg må først spørre han som lager GTRank om det er greit.

Lenke til kommentar

Takk for den oppklaringen Wim, da er jeg med. Ville bare forsikre meg om at handycap ikke gikk ned om det skulle bli noen dårligere tider med noen andre biler :yes:

Hadde vært kult om The Mother var med, den er det vel mange som har vil jeg tro. Når du sier dette med navnet skjønner jeg det med Imola også, den jeg ser på ranken står bare som Imola og den jeg bruker heter jo strengt tatt Imola 94.

Si fra her igjen om det skjer noe nytt med den lille toolen da ;)

Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 08/06/2005 : 10:06

Må vel bruke sommerferien til å bli bedre i gt klassen 

He he, ja det blir ikke noe fjellvandring i sommer Ronnyaa!!

Det går vel litt i perioder for de fleste vil jeg tro, jeg har hatt veldig mye kjøretid de siste mnd. Men på samme måte som du har en del og hente på GT, har ikke jeg helt dreisen på NGT. Får komme meg inn på ranken i den klassen snart også, selv om det nok desverre vil dra Norge ned... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Stefan Zscharnack Skrevet 17/06/2005 : 17:15

Hei

Har noen runder inne på GTRank.

Har en side med lit linker og info, men har jeg lov og linke til den her på forumet ?

Hei. Hyggelig at det kommer fler her, ser du har en god del høyst respektable tider med NGT i alle fall.

Jeg kan ikke gi deg så veldig godt og grundig svar, men den regelen med og ikke drive reklame for websider osv, blir så langt jeg har sett håndhevet med en god porsjon sunn fornuft. Og linke til sider med opplysninger er det neppe noe galt med, og det linkes jo ofte til nettbutikker for gode tilbud på diverse produkter, eller andre relevante opplysninger.

Det man vel ønsker og ungå er nok at feks komplett selv skal starte diverse tråder med "gode tilbud" og denslags, at dette dermed blir en ren markedsføringskanal for firmaer, eller private for egen vinning.

Noen får arrestere meg om dette er feil tolkning, men slik oppfatter jeg det i alle fall. Hvis du er veldig i tvil om hvorvidt det er "riktig" og legge de ut, kan du ta kontak med en moderator direkte (PM) og spørre helt konkret ifht det du tenkte på.

Lenke til kommentar
Hei

Har noen runder inne på GTRank.

Har en side med lit linker og info, men har jeg lov og linke til den her på forumet ?

"6. Ikke reklamer for websider, butikker, etc. Dette gjelder særlig bedrifter og deres ansatte"

SZ

Det burde nok helt sikkert gå greit, er nok ikke snakk om at du tjener penger på det :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ikke noen her som har en bra setup for F550 for spa som de vil dele med meg? :blush:

Ser at vi (Norge) har kommet på førsteplass for NGT, og det må jeg si det står respekt av.

Jeg for min del er "ferdigkjørt" med ngt for denne gangen, og skal hive meg til å kjøre litt F550 en stund framover når jeg har ledig tid (dvs det må være drittvær, og jeg må ha fri fra jobben(e) )

Har omsider fått kjørt noen runder, men er ikke akkurat noen rundetider å skrive hjem om... men øvelse gjør mester.. på ein måda....

Lenke til kommentar
Det er ikke noen her som har en bra setup for F550 for spa som de vil dele med meg? :blush:

Ser at vi (Norge) har kommet på førsteplass for NGT, og det må jeg si det står respekt av.

Jeg for min del er "ferdigkjørt" med ngt for denne gangen, og skal hive meg til å kjøre litt F550 en stund framover når jeg har ledig tid (dvs det må være drittvær, og jeg må ha fri fra jobben(e) )

Har omsider fått kjørt noen runder, men er ikke akkurat noen rundetider å skrive hjem om... men øvelse gjør mester.. på ein måda....

valen er konge :)

Lenke til kommentar

Ja, dere er helt rå med de NGT bilene deres :thumbup:

Jeg syns jo det var hyggelig at du nå vil entre Maranello'n & co. Du må gjerne få de oppsettene jeg har, har laget meg diverse forskjellige, min beste tid er 2,13,1 Så det er jo et stykke unna de beste fortsatt.

Men tenkte du på hotlap oppsett? (Den jeg klarte 2,13 med er med soft slicks osv så lever neppe lenge)

Sitter ikke ved den datamaskinen akkurat nå, men kan ta de ut senere om det er av interesse. Du finner jo også en del oppsett bla Her

Men jeg må bare nevne det, selv om du sikkert er klar over det fra før; jeg har aldri klart noe særlig gode tider med andres oppsett. Jeg holdt på å bli gal av Spa da jeg nærmest stagnerte i utviklingen, og aldri kom under 2.18-2,19. Så jeg lastet ned diverse oppsett som andre hadde sånne 2.10 tider med. Det hjalp ærlig talt ingen ting :blush:

Men disse oppsettene var likevel starten på en snarlig bedring av tidene mine, fordi det var først etter å ha prøvd en del velfungerende, men forskjellige oppsett jeg fikk dreisen på å sette opp bilen så den passer min stil. Kjørestil har alt og si ifht hva som er et "bra" oppsett.

Mange liker feks og sette 1. gir veldig høyt (høy utveksling altså) for at det ikke skal spinne så lett, jeg fortrekker omvendt, føler at jeg har mer kontroll med å heller bruke gassen forsiktig, og man har også bedre mulighet for å redde seg om det først begynner å spinne.

Lenke til kommentar

tenkte hotlap oppsett ja..

Kjører hotlapping for å kunne forbedre litt her, er godt over 2:20 foreløpig, kjørte på bedre tider med porschen, enda den har myyye mindre motor....hehe.

Tenkte jeg skulle ta en "lettvint" løsning mht oppsett da jeg ikke har så mye tid til overs for å teste ut så veldig mye.

Får vel surfe litt på simbin forumet for å finne ett bra oppsett..

Nå vet jeg ihvertfall hvilke tider du har, så da må det øves litt i ledige stunder :p

Lenke til kommentar

Ja, da prøver jeg og legge ved den jeg bruker til hotlap. 2.12.8 er vel det beste jeg har klart, desverre på "feil" Spa, så det kom ikke med på rank. Husk at dekkene blir svært varme så holder ikke så lenge før de blir glatte (pleier og kjøre 3 runder altså ut+2, og det går fint selv om tempen er over 100 grader)

På grunn av de slappe fjærene og stabstag er det ikke akkurat en drøm og kjøre med, hele bilen er litt soft og sleskete, men ser ut til at det er slike oppsett som går fortest i GTR. Du kan jo teste den som en start.

(Jeg kjører jevne 2.14 tider med den, så om du er oppe i 2.20 vet du at det ikke bare er bilens feil i alle fall :p )

Forresten er det fler enn meg som reagerer litt på hvor vanskelig det er og nå simbin benchen på Spa, i forhold til feks Monza? Jeg syns liksom jeg anstrenger meg betydelig mer for å kjøre 2.13 (som forsatt er etter simbin) enn jeg gjør med 1.46 på Monza, som er 2 sekunder raskere...?

Kan noen også si meg hvordan jeg lagrer replay? Jeg har 2 replays for hver bane, men den "hot lap" som lagres er ikke den raskeste tiden på de foskjellige banene...?

Lenke til kommentar

Filen som heter "<banenavn> HOTLAP.vcr" er den raskeste tiden fra forrige session du spillte på den banen. Hvis du setter personlig rekord burde du gå ut av den sessionen, gå til replay playeren, og rename hotlap filen til ett annet navn slik at den ikke blir skrevet over neste gang du kjører på den banen. Du kan også forandre navnet på denne filen manuelt i windows. Disse filene ligger i en mappe som GTR\REPLAYDATA

Lenke til kommentar

Aha!

Takk igjen Wim. da skjønner jeg hvordan det virker. Tenkte det kunne være litt greit og ha replay av de beste tidene på de forskjellige banene, dels fordi det er gøy og ha, og dels fordi det kanskje er mulig og se hvor det kan spares inn noen tideler. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...