Olavxxx Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hei, Jeg får endelig lønning, etter en lang tid i verneplikt. Tenkte jeg skulle "investere" i noe bedre skjermkort, enn mitt nåværende GF FX5700 (256mb). Kjører det litt clocket, på 475/615, men det gir ikke de helt store ytelsene i høyere oppløsninger. (sliter spesiellt i spill som farcry, der det er direct 3d). Anyhow, issuet mitt, er at jeg har barebone, av typen Soltek Q-Bic. Jeg har 1 x AGP og 1 x PCI, men jeg har sett at GF FX6800 Ultra bruker 2 slots! X800XT kortet er vel tilsvarende i ytelse og tar bare en slot? Vet noen hvor langt det bygger ut i forhold til FX5700 kortet til Nvidia? Jeg snakket også med MPX og de sa at ved bruk av FX6800U, måtte jeg ha 480W strømforsyning!! Jeg har 250W. Lurer derfor også på: Kan jeg kjøre en ekstra strømforsyning, dedikert til grafikk-kort? Tenkte i så tilfelle på å kjøre noe ala laptop strømforsyning. Holder det da om jeg har feks. 250W dedikert til skjermkort? Pc'en min har HW: 2.8GHZ 800MHZ FSB 478 1gig pc3200 ram dvd/cdr-combodrive 160gb sata hd gf fx5700 256mb Finnes det evnt noen store barebone strømforsyninger (som er små)? Ser helst at jeg kan beholde barebone, pga. det er luksus med en maskin som er 20x20x33cm og veier ingenting! Samt den er nesten lydløs! Leker også litt med tanken på å vannkjøle barebonen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Til din maskinvare foreslår jeg Radeon X800XL eller GeForce 6800. Barebone PSU'er er ganske seige, så den bør duge. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Til din maskinvare foreslår jeg Radeon X800XL eller GeForce 6800. Barebone PSU'er er ganske seige, så den bør duge. Tenker du på vanlig 6800? Eller GT? Om jeg kjøper et slikt kort, er det mulig å få det moddet med vannkjøling, uten at garantien ryker? feks. om MPX eller Komplett monterer blokken? De originale viftene bråker jo som ti støvsugere koblet i paralell. Lenke til kommentar
Øyvindsen Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Heisann! Her vil eg nok anbefale å kjøpe mitt 3dkort. Radeon Artifacts 9800 pro!! Supert kort med allverdens stilige prikka og streka med ganske interessant vri! Kun 3500 kr. (med defekte piplines og mykje anna morro) Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Heisann!Her vil eg nok anbefale å kjøpe mitt 3dkort. Radeon Artifacts 9800 pro!! Supert kort med allverdens stilige prikka og streka med ganske interessant vri! Kun 3500 kr. (med defekte piplines og mykje anna morro) hehe, hei øyvind! Lenke til kommentar
Øyvindsen Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Heisann! No har eg faktisk fått skjermkortet mitt til å funke! Whohooo!! Einaste eg trengte å gjere var å skifte tilbake til den gamle vifta mi og så plutselig funka alt som d skulle. 1500 kr spart i dag. Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 hvilken vifte var det du monterte? jeg prøvde å montere vantec iceberq-vifte med kjøleribber til minnet på mitt Radeon 9800 pro aiw. det resulterte i 10 grader varmere boks og at pc låste seg når jeg kom til meny i spill. For å i hele tatt kunne ha sjanse til å spille warcraft III må jeg underklokke core med 83 Mhz. Den kjører dessuten vifta opp i full hastighet så fort jeg setter i gang et spill, og da blir lyden høyere enn med originalvifta, og da med et kort som har mye dårligere ytelse. det kaller jeg skikkelig godt VGA Cooling Kit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå