Luske_Ludvig Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hva er blir straffen om man blir tatt med en tung mc med over 100hk når man er under 21 år og bare har lov til å kjøre mellomtung mc med maks 34 hk? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Spør du for det at du har tenkt og gjøre det eller? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Spør du for det at du har tenkt og gjøre det eller? Jeg tror han spør fordi han ønsker seg et svar... 1 Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det er det samme som å kjøre bil mens man ikke har lappen på bil, dermed får du utsettelse/sperrefrist (eller hva det heter). Men det skal nok litt til for å bli tatt siden det er ganske få dynotraller her i Norge. Altså de sykklene som det er plombert ned til 34 hester da. Hvis ikke ser de jo bare i vognkortet, hvis du skjønner. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 ok, men sykkelen er registert med 105hk, så da så! Da får damen vente et år med å låne sykkelen min Har dere hørt om noen som har blitt stoppet? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 ok, men sykkelen er registert med 105hk, så da så! Da får damen vente et år med å låne sykkelen min Har dere hørt om noen som har blitt stoppet? Ble stoppet i politikontroll senest i dag der førerkort og vognkort ble sjekket. De kontrollerte kun at folk brukte belte og hadde papirene i orden, og de fant selvsagt ingenting å sette fingeren på hos meg. Men poenget er at dersom man stoppes i en vanlig rutinekontroll der førerkort og vognkort sjekkes (noe sjansen absolutt er tilstede for) så ryker man. De er jo fort gjort å se at en persons førerkort ikke stemmer overens med vognkortet Så jeg ville nok ventet. Selv om hun sikkert ikke har noen problemer med å håndtere sykkelen er det jo veldig kjedelig å måtte vente et halvt år ekstra og kanskje få bot. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) For det første, kjører man en sykkel med 105 hester (tipper en supersport eller sporttouring sykkel?) kjører man lett fra politi, men ikke alle satser på denne metoden . På førerkortet står det vel bare A for motorsykkel, ikke om det er mellomtung eller tung. De må jo da sjekke hvor gammel du er, og så antall hk i vognkort. Si du glemte vognkortet hjemme da du nettop hadde vasket sykkelen og tatt det ut av evt. oppbevaringsrom, få bot for det og kjør videre. Men må man ta ny oppkjøring når man blir 21? eller kan man automatisk begynne å kjøre tung? Man kan jo bare plombere en sykkel, registrere den og så ta av plomba igjen? Så lenge de ikke setter sykkelen på tralla og gir bånn gass kan de jo ikke se på sykkelen at man har tatt plomba? Endret 8. mai 2005 av Feh Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 For det første, kjører man en sykkel med 105 hester (tipper en supersport eller sporttouring sykkel?) kjører man lett fra politi, men ikke alle satser på denne metoden . På førerkortet står det vel bare A for motorsykkel, ikke om det er mellomtung eller tung. De må jo da sjekke hvor gammel du er, og så antall hk i vognkort. Si du glemte vognkortet hjemme da du nettop hadde vasket sykkelen og tatt det ut av evt. oppbevaringsrom, få bot for det og kjør videre. Men må man ta ny oppkjøring når man blir 21? eller kan man automatisk begynne å kjøre tung? Man kan jo bare plombere en sykkel, registrere den og så ta av plomba igjen? Så lenge de ikke setter sykkelen på tralla og gir bånn gass kan de jo ikke se på sykkelen at man har tatt plomba? angående når du for og kan ta div mc sertifikat , 18 på mellomklassen , etter 2 med denne kan du bare gå på biltilsynet og hente ut full klasse (450,- for nytt førerkort) , du får det da ut ved fylte 20 hvist man ikke har mellomklassen kan man ikke kjøre opp før man er 21 kan og nevne at hvist man har lett trenger man bare oppkjøring (og kanske en opvarmingsk kjøretime) for og få ut mellom/tung lappen (alt etter alder) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 ok, men sykkelen er registert med 105hk, så da så! Da får damen vente et år med å låne sykkelen min Har dere hørt om noen som har blitt stoppet? Ble stoppet i politikontroll senest i dag der førerkort og vognkort ble sjekket. De kontrollerte kun at folk brukte belte og hadde papirene i orden, og de fant selvsagt ingenting å sette fingeren på hos meg. Men poenget er at dersom man stoppes i en vanlig rutinekontroll der førerkort og vognkort sjekkes (noe sjansen absolutt er tilstede for) så ryker man. De er jo fort gjort å se at en persons førerkort ikke stemmer overens med vognkortet Så jeg ville nok ventet. Selv om hun sikkert ikke har noen problemer med å håndtere sykkelen er det jo veldig kjedelig å måtte vente et halvt år ekstra og kanskje få bot. Nå har det seg sånn at vi i Norge har verdens beste MC-politi, så hvis de ligger bak deg på sykkel, ville jeg ikke prøvd å kjørt fra de, med mindre jeg var dreven til å kjøre, og sist men ikke minst, kjenner sykkelen og dens grenser.. Men men Lykke til til den/de som vil prøve seg... Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Hmm... Men sykkelpolitiet stopper deg vel ikke for å sjekke vogn- og førerkort? Det har ingen jeg kjenner opplevd, selv ikke min far som er godt over 50 Det er vel bare tralla som er den store skrekken... Sjekker de vogn og førerkort i en rutinekontroll, sjekker de vel bare at de stemmer overens, ikke hastigheten på sykkelen, men må man på tralla sitter man i saksa. Endret 8. mai 2005 av Feh Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hender de har med sykler når de har storkontroller... Netopp fordi noen prøver å kjøre fra de innimellom. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Men hvis man tar lappen når man er 19, må man da vente til man er 21 for å få tung? Kan gjennom en kontakt skaffe hvilken som helst Honda modell til importpris (litt over 1/3 av butikkpris), dermed har jeg lyst til å kjøpe en CBR 600 F, men denne går vel an å plomberes ned til 34 hk? For det er vel bare restriksjoner på antall HK som gjelder for mellomtung, ikke antall ccm? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) æsj dobbelpost Endret 8. mai 2005 av Feh Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Men hvis man tar lappen når man er 19, må man da vente til man er 21 for å få tung? Kan gjennom en kontakt skaffe hvilken som helst Honda modell til importpris (litt over 1/3 av butikkpris), dermed har jeg lyst til å kjøpe en CBR 600 F, men denne går vel an å plomberes ned til 34 hk? For det er vel bare restriksjoner på antall HK som gjelder for mellomtung, ikke antall ccm? En plombert 600 kan gå som mellomtung, ja. Så kan man fjerne plombene etterpå. Kunne i hvert fall registrere en plombert 600 som mellomtung sist gang jeg sjekket reglene. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Kan vel regge en Hayabusa turbo som mellomtung, så lenge den ikke har over 34 hk... Edit: To trykkleifer... Endret 8. mai 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Kan vel regge en Hayabusa turbo som mellomtung, så lenge den ikke har over 34 hk... Du kan nok gjøre det, men da har du ivertfall en mc med pustebesvær... Lenke til kommentar
llyffant Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Tror nok det er liten sjangs for å blit tatt i en kontroll for å kjøre for stor sykkel, men hvis du kræsjer så har du problemer. Hvis de finner ut at sykkelen er for stor/for mange hester. Så gjelder ingen forsikring, og da kan det for bli dyrt. Særlig hvis du skader noen andre personer. Endret 9. mai 2005 av llyffant Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kan vel regge en Hayabusa turbo som mellomtung, så lenge den ikke har over 34 hk... Du kan nok gjøre det, men da har du ivertfall en mc med pustebesvær... Det trur jeg på :!: Poenget var bare det at du kan plombe ned en turbomaskin på 1300ccm, og fortsatt få den regga som en klasse mellomtung MC.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kan vel regge en Hayabusa turbo som mellomtung, så lenge den ikke har over 34 hk... Edit: To trykkleifer... nei det er begrensinger på cc og hk , husker ikke cc nå da , men det er der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå