Gå til innhold

Problem med Wine

Anbefalte innlegg

Jeg har installert SuSe 9.3 Pro, og har et par programmer fra min gamle XP som jeg så gjerne vil bruke i SuSe. Prøvder derfor å starte opp programmet(remote administrator) med wine, emn da blir hele skjermen svart, og jeg må restarte maskinen.

Prøvde å kjøre samme program med wine i Kubuntu, og der fungerte det problemfritt.

Noen som vet hva jeg må gjøre for å løse problemet?

Om det skulla ha noe å si så har jeg Radeon 9600 Pro skjermkort, og siste drivere installert.

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså.. mine opplevelser med wine er litt blandet.

For å vite akkurat hva som er galt så kan det være greit å vite hva du prøver å kjøre i wine, eller skjer dette uansett. Funker 'wine notepad'?

Altså, mitt råd er: Installer den siste versjonen av wine, slett din gamle ~/.wine katalog, for så å kjøre 'wine'. Den vil da lage ny konfigurasjons mappe til deg, kan hende at dette er problemet.

Fortsatt merkelig at skjermen blir svart. (med mindre du prøver å kjøre noen spill som krever full-screen, og så krasjer som tusan, for så å henge displayet.)

Ikke noe annet å melde egentlig, enn lykke til.

Lenke til kommentar
For å vite akkurat hva som er galt så kan det være greit å vite hva du prøver å kjøre i wine

Installer den siste versjonen av wine

- Som jeg skrev i første post så er det remote administrator(radmin)

- Regner med at jeg har siste versjon av wine ettersom jeg har kjørt oppdatering, men skal sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
For å vite akkurat hva som er galt så kan det være greit å vite hva du prøver å kjøre i wine

Installer den siste versjonen av wine

- Som jeg skrev i første post så er det remote administrator(radmin)

- Regner med at jeg har siste versjon av wine ettersom jeg har kjørt oppdatering, men skal sjekke når jeg kommer hjem.

Beklager, jeg fikk ikke med meg det. :blush:

Wine har en del sprø konfigurasjon som man kan gjøre, hvis du fremdeles har konfigurasjonen fra den distroen hvor dette funka, så kan du kanskje prøve å kopiere disse i /home/username/.wine mappa di, eller som jeg forklarte istad, så kan du slette hele .wine mappa og la wine sette opp igjen selv, forhåpentligvis med de rette innstillingene.

Lenke til kommentar
Remote Administrator vil dessverre _aldri_ virke. Grunnen til det er at det programmet bruker haugevis av Windows' API'er etc.

FIkk det til i Kubuntu uten et eneste problem. Var bare å installere Kubuntu, kopiere mappen med Radmin over til Linux for så å skrive wine radmin.exe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...