Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde etter kabinett bytte.

Anbefalte innlegg

Makinen fungerte fint før jeg byttet kabinett, den hadde stått av i kanskje en måned før jeg byttet pga dette ikke er "hovedmaskina" mi.

Jeg har en MSI D-bracket på hovedkortet som indikerer med LEDs hva som er gale, denne feil meldingen vises(ut i fra LED kombinasjonen): Decompressing BIOS image to RAM for fast booting.

Jeg tror da jeg trenger å resete BIOS men ingen ting har hjulpet så langt.

Har testet å tatt ut batteriet å såtte det på plass.

Har testet å tatt ut batteriet, skrudd på maskina å såtte det på plass.

Har kortslutta CMOS, med og uten strømledning i.

Har kortslutta CMOS OG tatt ut BIOS batteriet.

Noen gode forslag til hva som kan være gale? er litt redd for at hovedkortet er dødt...

MSI KT3 Ultra-ARU (via kt333 chipset), amd xp1800+, 512mb twinmos (står i minne sport 1, men det går med alle sloter i følge manualen og jeg har prøvd fler), 4600TI skjermkort, to WD IDE disker, to optiske enheter og en 350W PSU fra viking(for de som måtte lure så er det ikke 350W peak, men 350W)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plugget ut alle IDE enhetene og lydkortet.

Kan USB brackets o.l. (kanskje feilkoblet?) gjøre at jeg ikke får skjermbilde?

Mener på at alle koblinger skal stemme... begynner å bli veldig klar for å kjøpe nytt kort nå.

Lenke til kommentar

Eneste som er koblet i nå er ram, cpu, psu, hdd og optiske enheter.

Noen som klarer å tyde feilmeldingen? jeg har en følelse av at jeg ikke får resåtte cmos, dette har vært et slit tidligere men dette var helt ekstremt.

Lenke til kommentar

Dette er bare et skudd i blinde. Men jeg har vært borti folk som har byttet kabinett før som har klart å feste skrufestene til hovedkortet feil under hovedkortet og dermed kortslutten noen baner under hovedkortet. Ofte så brukes det 6 stk av disse da det er 6 hull på hovedkortet. Sjekk at det ikke er flere slike en hull på hovedkortet

Lenke til kommentar

skfigved: det var ikke det som var problemet, men jeg tok hovedkortet ut av kabinettet å startet det opp utenfor kabinett og da funket det fint. Satt det tilbake i kabinettet og da funket det fortsatt. Skjønner fremdeles ikke hva som gjorde det....

Lenke til kommentar

Mangel på skjermbilde er somregel en av 3 ting. Ram/slots, AGP/skjermkort, CPU/socket. Har du skjekket at kjølere sitter ordentlig på, at alt sitter som det skal, og at alt er koblet riktig ? ( dobbel, trippel og "firpel"-skjekket? )

Lenke til kommentar

Kanskje litt uklar den forgie posten min :p

Jeg har nå fikset det, det var verken skjermkort, ram eller cpu. Tok ut hovedkortet og startet det utenfor kabinettet og det funket, satt det på plass og alt ordnet seg.. skjønner ikke dette. Det eneste logiske ville vært om det var noe under HK som kortsluttet men jeg sjekket og det var ingenting der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...