Gå til innhold

Inspiron XPS2 - førsteinntrykk (mange bilder)

Anbefalte innlegg

Så er min XPS2 endelig i hus. Jeg tenkte jeg skulle dele litt inntrykk med dere etterhvert. Starter med spesifikasjonene:

Pentium M 2,13 GHz

2 GB RAM, 533 MHz

60 GB harddisk, 7200 RPM

nVidia Geforce Go 6800 Ultra

17" skjerm, 1920x1200 punkter

DVD/RW, etc...

Ytelse out of the box:

3DMark03: 11952

3DMark05: 5100

Så noen bilder:

Første glimtet av maskinen etter at esken var åpnet:

FirstLook.JPG

Det var mye plast og beskyttelse å fjerne, men til slutt var den pakket ut:

Closed.JPG

Closed2.JPG

Maskinen er stor og tykk, men et lekkert design i sort og aluminium gjør at den ser smekker ut allikevel:

FrontOpen.JPG

På fronten sitter multimedia og volum-knappene:

FrontButtons.JPG

Det er vanskelig å ta gode bilder av aluminiumslokket, her er et par:

BackFlash.JPG

BackAlu.JPG

Du får også med en gjenomsiktig ramme som du kan sette dine egne bilder inn i, her et av de som følger med:

BackInlay.JPG

Tastatur og styreplate:

Keyboard.JPG

KeysClose.JPG

Det krever mye strøm å drive 6800 Ultra-kortet, så det er en solid strømforsyning. Her sammenlignet med strømforsyningen fra min Acer:

PowerSupply.JPG

Så endelig: Maskinen er startet og oppsettet ferdig:

OpenOn.JPG

Baksiden med lys i XPS logoet:

BackOn.JPG

Det var alt for nå. Kommer tilbake med mer kommentarer etterhvert som jeg fpr prøvet den ut.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fett! Jeg liker muligheten for å "personifisere" lokket. Fronten var ellers veldig lik 9300. Men... her ER det det indre som teller! :thumbs:

Edit:

Regner med at du river av centrino/MS klistremerkene! ;)

Endret av sven-o
Lenke til kommentar

Takk alle sammen!

Regner med at du river av centrino/MS klistremerkene! ;)

Nja, jeg er Intel-fan vet du. :!:

De forsvinner nok allikevel ja. Ikke fordi jeg bryr meg, men jeg har en tendens til å sitte å pirke på dem når jeg grubler over en eller annen programmeringsoppgave.

Hva med prisen?

Mer enn jeg har lyst til å fortelle. ;)

Hvord tung er den?

3,9 kilo. Det er ikke bare vekten som gjør den uaktuell på bussen, den er rett og slett stor. Med en 17" skjerm er det lite å gjøre med det. Må nok vurdere en Latitude X1 eller iBook til å leke med på flyreiser. Men nå har jeg ikke mer penger...

QUOTE (2 Fast 4 Biltema

)

Kommer du til kjøre 3Dmark på den??

Ja. Det kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

ey! eg har tenkt å kjøpe den samme latopen som deg, men med 2 ghz istedenfor 2.13 . eg lurte på kor mange ram brikker som kunne få plass? eg har tenkt å kjøpe 1024 ram først og seinere oppgradere til 2048, men vist det er berre plass til 2 ram brikker så må eg slå til med 2048 vist du skjønner. kommer til å bestille pcen idag, så venter på svar! =)

Lenke til kommentar
ey! eg har tenkt å kjøpe den samme latopen som deg, men med 2 ghz istedenfor 2.13 . eg lurte på kor mange ram brikker som kunne få plass? eg har tenkt å kjøpe 1024 ram først og seinere oppgradere til 2048, men vist det er berre plass til 2 ram brikker så må eg slå til med 2048 vist du skjønner. kommer til å bestille pcen idag, så venter på svar! =)

Maskinen har bare 2 minneplasser. Men original RAM fra Dell koster mye, så du bør vurdere å kjøpe med minimum RAM og heller bestille fra en webshop. Så kan du selge den brikken som fulgte med.

Det avhenger jo litt av hva slags pris du kan få ut av Dell selvsagt. Jeg fikk en god pakkepris med full RAM, så da gikk jeg for det. I tillegg har jeg da ingen uoriginale deler, det kan være greit hvis noe skjer og man trenger service.

Lenke til kommentar

Av personlig erfaring så vet jeg at alt over 14,1 tommer er uaktuelt på tog (de eldre togene + de agenda togene - ikke de av den gamle typen men oppussede; her går det opptil 15,4" :))

Synes du bør nevne et ord eller to om viftestøy (og om hvordan dette kan dempes for de som ønsker en Ulv i en depet Sauedrakt) og et foreløpig _grovt_ batterilevetid-tall.

Også om hvordan du kan stille inn på de lysene.

De foran føler jeg kan være litt forstyrrende; de bak skjermen en fordel.

Skulle vært bra om dette hadde stilt seg inn etter hva du ser på skjermen, (noe á Ambilight teknologien som Phillips har på flatskjermene - utrolig forskjell i mørke rom)

(Btw. Er ikke lurt å fjerne WinXP merket - særlig ikke å fest det på iPODen for å plage Apple-fantast-venner. Jeg gjorde det, og en uke etterpå så ble den knust av en 30 kilos manual *kremt*.)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Prosessor Intel® Pentium® M prosessor 760 (2.00Ghz, 2MB L2 cache, 533MHz FSB) 29736 [210-14298] 1

Microsoft Operativ System Microsoft® XP Professional SP2 inklusiv media (hollandsk,svensk, dansk, norsk)

Minne 1024MB 533MHz DDR2 RAM (2x512)

Grafikk-kort NVIDIA® Geforce™ Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory 29761

Harddisk 60GB (7200rpm) IDE harddisk

Mus Dell™ MG USB 2-knapp schroll optisk mus

Nettverkskort intern 10/100/1000 GB Ethernet NIC 29787

Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

Fargevalg Inspiron™ XPS Gen 2 klar LCD backcover med gratis farveindlæg

Skjermer 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™

alt ditta koster 29150kr , eg rekner med at din oversteg 32000kr ?

Lenke til kommentar
Synes du bør nevne et ord eller to om viftestøy (og om hvordan dette kan dempes for de som ønsker en Ulv i en depet Sauedrakt) og et foreløpig _grovt_ batterilevetid-tall.

Også om hvordan du kan stille inn på de lysene.

De foran føler jeg kan være litt forstyrrende; de bak skjermen en fordel.

Skulle vært bra om dette hadde stilt seg inn etter hva du ser på skjermen, (noe á Ambilight teknologien som Phillips har på flatskjermene - utrolig forskjell i mørke rom)

Viftestøyen er merkbar. Det vil si, i forhold til min Acer er viften mye stillere. Men den går hele tiden. Det ordner seg når jeg får installert FanGUI.

Den har ellers en tendens til en eller annen high-pitch lyd, fra harddisken tror jeg, for den kommer gjerne når disken begynner å gå. Men det kan også være fra en av viftene, og da får jeg vel klage.

Batteritid tør jeg ikke spå ennå.

Lysene kan stilles både i styrke og farge. Det er en opsjon som heter "Link LED intensity to LCD brightness."

Lenke til kommentar
da har du nok komt opp i ca 35000 kr du da :yes:

Nei. Men jeg kommer ikke til å si hva jeg betalte, så vi lar det være med det.

kor lang tid tok de fra når du bestilte og til du fekk det?

Jeg bestilte den 14. april, den var klar til forsendelse den 19. Så ble den stående fast pga helligdager i Danmark, og kom ikke hit før i går. Altså 13 dager.

kor i landet var de lissom,

Hvor i landet var hva?

Lenke til kommentar

okei, tanken på kor i landet du bur er vel de at du får den raskere i oslo enn om du hadde budd i tromsø lissom =P

tar å kjøper 2 giga ram allikavel, når eg kjøper 1 giga så kommer de jo i 2 brikker og da er plassen oppfylt så da passer de bedre å skaffe 2 med en gang.

går den veldig raskt ? eg har tenkt å bruke den mye til redigering, veldig lite spilling. håper den jobber raskt med redigeringa

Lenke til kommentar
tar å kjøper 2 giga ram allikavel, når eg kjøper 1 giga så kommer de jo i 2 brikker og da er plassen oppfylt så da passer de bedre å skaffe 2 med en gang.

Hvis du bare bestiller med minimum minne, kaster disse og kjøper nye 2x1GB godkjente fra Kingston så kommer du sikkert mye billigere ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...