supernapa Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har en stund hatt en HP Pavilion Ze5413 Laptop (Celeron P4 sak) . Jeg har egentlig vært plaget med viftestøy på denne fra dag 1 - men i det siste er det bare blitt verre og verre ... Både når maskina går på strøm, og på batteri så durer og suser viftene kontinuerlig. Finnes det noe triks man kan gjøre for å bli kvitt denne ulyden? Eller bør jeg rett og slett bare gå på elkjøp å levere den inn for det er vel ikke sånn at en laptop skal støye så mye? Jeg har oppgradert bios - Til en versjon som visstnok skulle få maskina til å jobbe stillere - men uten hevn. Håper en vennlig sjel kan gi meg noen tips her. Eventuellt tipse meg om ting jeg kan kjøpe for å minske støyen. Eller er dette problemet uopprettelig? (Når jeg booter maskinen så fremstår den som støyfri i max et par minutter før viftene setter i gang for fullt) Lenke til kommentar
NoGadget Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har nesten den samme marskinen. Min støyer like mye. Tror ikke det er så mye man kan gjøre, siden marksinen er en desktop rep. som kjører den stasjonær prosessor. Dvs den bruker mye strøm som går over i varme som må fjernes. Den dagen du skal kvitte deg med den ( denne dagen nærmer seg for meg) kan du jo ødelegge viftene å se på hvor lenge PCen funker før den smelter.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå