Gå til innhold

"Rens" av speilrefleks i Oslo

Anbefalte innlegg

Jeg har et Minolta Dynax 500si som jeg kjøpte tilbake i 1995. Burde vel hatt seg en "rens" av et eller annet slag. Tenker da på å blåse rent rundt om inne i kamera og slikt. Noen plass i Oslo de gjør slikt mens en venter? Bruker kamera veldig sjeldent, men er likevel fint om det funker når jeg først tar det med meg på tur...

Endret av and_mit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det bare å kjøpe trykkluft og blåse rent/rense selv da ?

Greit å sjekke at det funker _før_ du drar på tur uansett kanskje, så jeg ville kjøpt en rull og fyrt av og fremkallt noen bilder før en lengre tur.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror nok alle fotobutikker (inkl. Lømork) sender kamera til verksted for rens og evt. reparasjoner. Du må da bekoste frakt begge veier og litt fortjeneste til butikken.

Hvis du tar kontakt med verkstedet direkte, blir det billigere. I Storgata 51, på hjørnet av Hausmannsgate og Storgata (like ved legevakta), så finnes det 2-3 verksteder i samme bygg. Alle tre har ringeklokke, så du må ringe på, men de tar i mot privatkunder. Tror Expo Service tar Nikon, og tror de som tar Canon heter Kamerateknikk. Husker ikke hvilke av disse som tar hvilke andre merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...