Eärnur Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har en dvd-rom og en dvd rw (NEC 3520A-brenner og en samsung-leser). Har det noe å si hvilken av disse jeg setter på Slave og hvilken jeg setter til Master? Jeg lurer også på hvordan IDE-kabelen må kobles til. Må master kobles mellom hovekortet og slave, eller omvendt? (IDE-kabelen har 2 plugger til CD-stasjoner og 1 til hovekortet) eller har det ikke noe å si? Hjelp blir satt pris på! Lenke til kommentar
Surge Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Bruk spilleren som har den beste kontrolleren som master. Det kan være vanskelig å vite - men prøv deg frem med å brenne f.eks. en lik datamengde . Det er master disken's kontrollerkort som også styrer slaven. Rekkefølgen på kabelen betyr bare noe om jumperene står på CS Lenke til kommentar
enl Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Det var nytt for meg at elektronikken på master-enheten styrer slave-enheten; stiller meg litt tvilende til det. Hvis dette var tilfellet, hvordan fungerer dette på S-ATA disker, som også er basert på ATA-protokollen? Derimot får enhetene bedre båndbredde hvis de settes på hver sin kontroller. Bortsett fra det er det hipp som happ hvilken som er master og slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå