Gå til innhold

Pinnacle Studio 9 problemer

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner innen filmredigering, og har tatt i bruk Pinnacle Studio 9, som er et veldig oversiktlig og enkelt program, men...

Programmet bruker mye minne og er meget ustabilt. I det siste har jeg nesten ikke klart å åpne programmet engang før det klikker. Er nesten ferdig med å redigere en DVD med meny.

Kan det være for lite minne? Jeg har 1536 MB RAM...

Finnes det evt noen tilsvarende enkle redigeringsprogrammer, som er mer stabile?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det evt noen tilsvarende enkle redigeringsprogrammer, som er mer stabile?

Ulead VideoStudio 9 er beslektet med Pinnacle Studio 9 når det gjelder både pris og brukervennlighet, og har antagelig litt flere muligheter - og har iallfall ikke samme dårlige rykte som Pinnacle når det gjelder dårlig stabilitet, krasj etc.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden du skrev at du hadde lagd en dvd-meny, tipper jeg på at du har laget en litt lengere film.

Studio er ikke egnet til lengere filmer, når man kommer oppi 6-7 min begynner programmet å gå utrolig trekt.

Hvis du står fortsatt fast på at du skal redigere lengere filmer, må du nok sannsynlig vis gå opp til Adobe Premiere Pro v1.5 (NOK 6.370,00), Pinnacle Liquid Edition 6 ($499.99..... Min favoritt), Avid Xpress Pro (1.700.00 euro, tilsvarende rundt 16 000 kr)

Hvis du lurer, så er det avid som blir brukt til å redigere store spillefilmer.

Lenke til kommentar
Studio er ikke egnet til lengere filmer, når man kommer oppi 6-7 min begynner programmet å gå utrolig trekt.

Du mener kanskje 60-70 min?

Det tar ca 2.5 timer å lage 1 time film fra avi format inkludert brenning på dvd med Pinnacle Studio 9. Da bruker jeg en maskin med Pentium 4 3.2GHz og 1GB RAM. Jeg har heller ikke merket noe til at Studio er ustabilt.

Hvor lang tid vil du anta det tar å lage 1 time film med de mer "proffe" programmene?

Lenke til kommentar

Du mener kanskje 60-70 min?

Det tar ca 2.5 timer å lage 1 time film fra avi format inkludert brenning på dvd med Pinnacle Studio 9. Da bruker jeg en maskin med Pentium 4 3.2GHz og 1GB RAM. Jeg har heller ikke merket noe til at Studio er ustabilt.

Hvor lang tid vil du anta det tar å lage 1 time film med de mer "proffe" programmene?

Nei, mener 6-7min. Det var da min begynte å krasje, og det etter første filmen.

Nei, livet er enklere etter Pinnacle Liquid Edition 6 kom på banen. :love:

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Studio 9, og har få problemer med kræsj og henging. Redigerte nettopp en film fra et bryllup. Det vil si at jeg delte den opp i 3 deler.

DVD 1 var fra kirken 40 min

DVD 2 var fra middagen med taler og div sanger 95 min

DVD 3 var fra kaffen, dans og litt avslutning. 35 min

Jeg tror at jeg måtte restarte maskinen 1 gang på alle 3 filmene, så jeg synes Studio 9 er helt greit å bruke. Mener da 1 gang totalt...

Maskinen er P4 2,6 GHz - 1Gb ram

Endret av Hobbyfotografen
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Pinnacle's Studio-programmer helt siden de kom på markedet for noen år siden. Har redigert filmer både med Studio DV,Studio 7,Studio 8 og Studio 9 som er siste versjon. Synes programmet har fungert helt utrolig bra hele tida. Bruker også programmet i grunnskolen for elever , og her redigeres det med stor iver.

Men jeg har lært at det kan være litt lurt å vente med å legge på musikk og transitions til en er bortimot ferdig med videoredigeringa. Da er det ikke noe problem med lange filmer.....

Og om en skal få dette programmet( og andre også) til å fungere optimalt, må en oppdatere ALLE drivere , både til hardwaren som er innstallert og til Widows operativsystem.

Lykke til videre!

Endret av lesko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...