Gå til innhold

Pinnacle Studio 9 problemer

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner innen filmredigering, og har tatt i bruk Pinnacle Studio 9, som er et veldig oversiktlig og enkelt program, men...

Programmet bruker mye minne og er meget ustabilt. I det siste har jeg nesten ikke klart å åpne programmet engang før det klikker. Er nesten ferdig med å redigere en DVD med meny.

Kan det være for lite minne? Jeg har 1536 MB RAM...

Finnes det evt noen tilsvarende enkle redigeringsprogrammer, som er mer stabile?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det evt noen tilsvarende enkle redigeringsprogrammer, som er mer stabile?

Ulead VideoStudio 9 er beslektet med Pinnacle Studio 9 når det gjelder både pris og brukervennlighet, og har antagelig litt flere muligheter - og har iallfall ikke samme dårlige rykte som Pinnacle når det gjelder dårlig stabilitet, krasj etc.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden du skrev at du hadde lagd en dvd-meny, tipper jeg på at du har laget en litt lengere film.

Studio er ikke egnet til lengere filmer, når man kommer oppi 6-7 min begynner programmet å gå utrolig trekt.

Hvis du står fortsatt fast på at du skal redigere lengere filmer, må du nok sannsynlig vis gå opp til Adobe Premiere Pro v1.5 (NOK 6.370,00), Pinnacle Liquid Edition 6 ($499.99..... Min favoritt), Avid Xpress Pro (1.700.00 euro, tilsvarende rundt 16 000 kr)

Hvis du lurer, så er det avid som blir brukt til å redigere store spillefilmer.

Lenke til kommentar
Studio er ikke egnet til lengere filmer, når man kommer oppi 6-7 min begynner programmet å gå utrolig trekt.

Du mener kanskje 60-70 min?

Det tar ca 2.5 timer å lage 1 time film fra avi format inkludert brenning på dvd med Pinnacle Studio 9. Da bruker jeg en maskin med Pentium 4 3.2GHz og 1GB RAM. Jeg har heller ikke merket noe til at Studio er ustabilt.

Hvor lang tid vil du anta det tar å lage 1 time film med de mer "proffe" programmene?

Lenke til kommentar