klikko Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vel kort fortalt : fadern kjøpte seg tråløst nettverk og jeg tenkte najs! kjøpte meg ett nettverkskort og heiv meg på.. men hvordan er egentlig farten i forhold til hva den er oppgitt til? det vi har er en d-link (seff) DI-624 (108mbps) også kjøpte jeg meg ett d-link 108 mpbs kort.. internett funker fint og er kjappt... men når jeg kopierer ting fra servern som er i nettverket for jeg sånn ca 10-12 % av 100 mbp ... er det sånn det er eller er det for dårlig? jeg har signal på 50 % og ruteren er bare like utenfor rommet mitt i gangen.. så skal ikke være det? takker for svar! Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Selv om det står 108 mbit på esken betyr ikke det at det er den farten du får. Det _max_ teoretisk overføringshastighet. Så i praksis så skal du vell ligge på en 70-80 mbit? Er ikke helt sikker på det, men tror det er noe sånt. 50% signal var jo litt lite med tanke hvor routern står plassert. Kanskje det er noe som blokkerer signalet? Lenke til kommentar
decker Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 AY! Hvis du har noe utstyr som ikke er 108, f.ex 54 eller 11 så vil endel routere "gire" seg ned til laveste hastighet.. og alle som er koblet på, vi få "laveste kompatible" hastighet, sucky? ja! -dec- Lenke til kommentar
klikko Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 takker for svar! jeg vet at jeg ikke vil få 100 mbp... men synes også 60-70 hørtes litt mye ut? og at det er 50% signal er rett og slett fordi jeg bor i murhus... og jeg testet fatterns bærbare rett ved siden av rutern med 100% signal og jeg hadde nøyaktig samme overføring som med 40 % signal... så noe rart må det være? var først når jeg bevegde meg helt øverst i huset.. i 3etg at den overføringen falt ned fra 12% til 6 %... og at det i det hele tatt fungerte så langt vekk imponerte meg litt... noen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå