astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hva bør jeg velge mellom MSI K7T-266 PRO2 RU og ABIT KG7-RAID ? noen erfaringer med begge av disse ? Skal ha en AMD Athlon XP 1,4 CPU og en Taisol (?) vifte tror jeg.. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 MSI'et er noe raskere og har det nye KT266A-chipsetet, ellers er kortet i god kvalitet osv. Abit'et kanskje det foreløpig beste AMD 760-baserte kortet. Har en stor ulempe i en gammal buggy southbridge (686B var det ikke?). Begge er gode valg, personlig ville jeg gått for MSI'et pga. noe bedre ytelse og flere features. Begge kommer forøvrig godt ut i tester. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Det finnes bare ett chipsett å velge til AMD og det er VIA KT266A, "ingen foran ingen ved siden", når det kommer til hovedkort produsent vil jeg på det sterkeste anbefale Abit, har selv hatt 5 hovedkort fra dem. (bruker 3 av dem fortsatt). -Så om jeg var deg vile jeg ikke valgt noen av de du har skrevet opp men... Taipei, Taiwan, Monday, November 5, 2001- ABIT is proud to introduce the KR7A-RAID. Based on VIA's KT266A northbridge and VT8233 southbridge, it will take your PC to the next level of stability and performance. ...(kopiert fra http://www.abit.com.tw) -SoftMenuTM III & ATA 133 RAID -100 to 200Mhz in increments of one. -4 DIMM -6 PCI -four extra USB channels -Hardware monitoring reports fan speeds, voltages, and system environment temperature Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Personlig ville jeg valgt en p4 istede:D men det er jo mitt syn på saken. Har hatt et par msi hk k7t? tror jeg...RU med kt266a. Begge var defekt. Men som sagt, skal man velge Amd hk, så velger man enten Abit eller Asus, kanskje epox, hvis du er veldig intressert i maks ytelse og ikke så masse ekstra. Men som sagt. jeg hadde valgt intel. (ut ifra egene amd erfaringer selvsagt.) Lenke til kommentar
aslak Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hallo! Kjøp for all del MSI K7T-266 PRO2-RU !! Abit KG7-RAID = dritt kort :sad: Eg sendte i dag mitt Abit Kg7 raid tilbake til komplett, grunnet at det ikkje funka når det kom hit. En anna ting også: MSI kortet har USB 2.0 + støtte for Athlon XP. Kjøp MSI, som eg skal gjere og også mange andre som eg kjennar. :smile: Håpe du velge det rette ---> MSI kortet :smile: mvh Aslak [ Denne Melding var redigert av: aslak på 2001-11-22 15:55 ] [ Denne Melding var redigert av: aslak på 2001-11-22 15:56 ] [ Denne Melding var redigert av: aslak på 2001-11-22 15:56 ] [ Denne Melding var redigert av: aslak på 2001-11-22 15:58 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå