snufft Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei, jeg ska ha et DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR, med en thermalright xp-120. Denne kjøleren vil blokkere den øverste pci-e slot'en. Så står det på hjemme siden til dfi: # Single VGA mode - 1 PCI Express graphics card on the PCIE1 slot will run at x16 bandwidth. - The other PCI Express x16 slot (PCIE4) will run at x2 bandwidth. Jeg har ingen anelse om hva det betyr, vil det ha noe å si for ytelsen til skjermkortet? Jeg skal ha et sapphire x800xl. På forhånd takk for hjelp. Lenke til kommentar
snufft Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Det er jo klart at en slot med bare 2x båndbredde vil yte atskille dårligere enn en slot med hele x16 båndbredde. Jeg ville heller ha byttet kjøler slik at den passer. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Men hvis man ikke har noe kort i slot 1 så vil vel sannsynligvis slot 2 fungere som x16, siden det står beskrevet som "PCI Express x16 slot"? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har Ultra-versjonen av kortet, og har blokkert den øverste slotten p.g.a. vannblokken min på chipsettet. Kjører en x800 pro VIVO i den andre slotten uten problemer, dete eneste jeg (tror) det medfører er at skjermen blir svart i under et halvt sekund etter at windows har loadet ferdig, samt at luftgjennomsrømningen så langt nede er dårligere enn litt lenger oppe. Ellers får jeg score som forventet i 3dmarks, men så meg nødt til å investere i Zahlman VGA ram heatsinks p.g.a. manglende airflow over kortet. Kostet noe sånt som en hundrings. Du som har et luftkjølt kabinett får kanskje ikke det problemet på samme måte som meg. Har lest et eller annet sted at denne løsningen medfører problemer og ikke er ideel, men, som sagt, jeg har ingen problemer med det, bare prøv selv. Lenke til kommentar
snufft Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takk for svar, da prøver jeg det, så får jeg bare heller kjøpe en ny kjøler hvis det ikke funker. Har tre vifter til i kabinettet så tror ikke luftgjennomstrømningen skal bli noe problem. Har også snakket med en som sa at det var plass i den øverste slot'en selv om det står at det ikke går på hjemmesiden til thermalright. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå