Ole_A Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Som sagt, skjermen flimrer, eller konstant rører seg med ca 2-3mm fram og tilbake, hele tiden...Hva kan dette komme av? Skjermen er jo sine år nå, fra -97 tror jeg.. Har ikke vært veldig mye påskrudd egentlig, bortsett fra siste halvår... Mvh Ole-Andreas Mo Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Det er btw en 17/19" CRT fra Dell det er snakk om Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du har på max hz den tåler? Ellerså har den vel sett sine beste tider den skjermen din. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Kan være kablene mellom pc og skjerm (støy eller dårlig kontakt). Prøv å flytt litt på den. Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Du har på max hz den tåler? Ellerså har den vel sett sine beste tider den skjermen din. Hvor sjekker jeg hvor mye den tåler og hvor mye jeg har? Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Kan være kablene mellom pc og skjerm (støy eller dårlig kontakt). Prøv å flytt litt på den. Virker ikke som om det var problemet Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Høyreklipp på skrivebord -> Egenskaper -> Innstillinger -> Avansert -> Skjerm Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Sto på 50 Hz...Byttet til en annen CRT nå, men den dirrer også litt, men ikke fullt så mye... Men den er også litt eldre enn den andre da, men ikke brukt så mye... Blir vel en LCD etterhvert Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Står det en eller annen strømforsyning i umiddelbar nærhet til skjermen? Det vil ofte påvirke kvaliteten på bildet. F.eks. vil strømforsyninga til en printer vil være nok dersom den står nære nok. Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Står en bordlampe med eliminator til høyre side...Kan det ha noe og si? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Ikke lett å si. Prøv å ta den vekk da vel. Har du noen fordelingskontakter ved siden av monitoren også? Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Har det ja....Ble ikke helt borte, men mye bedre når jeg fjerna lampa Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Prøv å fjerne alt som har med strømstyring (strømforsyninger f.eks.) og strømfordeling å gjøre, vekk fra monitoren. Har du en annen monitor ved siden av, kan de også påvirke hverandre. Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har du prøvd å sette refresh rate opp til 75 eller 85 Hz? Jeg har sett hos flere at hvis det er en høyspentlinje i nærheten av huset har det ofte stor innvirkning på skjerm kvalitet, spesielt på de eldre Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Har fjernet lampe, eliminatorer og alt annet el. som lå ved siden av pc'en før nå... Det virket! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå