nag-sinn Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har sett mange bærbare i det siste med gode specs til en billig pris, men ingen med et brukbar skjermkort til spill. Finnes det noen el. evt kommer det snart? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Foreløpig så finnes det ikke. Men du har en ultraportabel som ble lansert for litt siden med Radeon X300 skjermkort. Ikke det beste kortet, men fortsatt bedre enn integrerte løsninger. Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei.. Ultraportabel til spilling ? Dette er vel litt selvmotsigende, da man må kompromissere når man skal utvikle en laptop. Enten må man fokusere på ytelser (altså på bekostning av støynivå, batterikapasitet,stor LCD, etc) eller om man skal ha en ultraportabel, så må man legge vekt på å ha skjermkort, harddisk, LCD som bruker lite strøm og som utvikler lite varme (pga at batteriet må være lite, og dermed har liten kapasitet) For at man skal kunne ha ultraportable (inkl optisk enhet) som har et solid skjermkort som skal egne seg til spilling, må man nok ha en kraftkilde/batteri som gir høy milli-ampere timer (mAh). Før vi har et batteri til bærbare som kan yte 3-4 ganger så bra som de batteriene vi har idag (til samme ytre mål) så tror jeg ikke vi vil ha ultraportable som egner seg til spilling. PS: Ultraportable har også gjerne en begrenset størrelse på LCD panelet, og liten størrelse på LCD egner seg lite til spilling. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Ok, Det var synd. Men jeg fant en lettvekter på www.zepto.no som kommer i juni med 6200go skjermkort og en vekt på bare 2 kg som ikke var så dyr heller. Kanskje ikke en ultraportabel, men ganske så lett i vekta. Kanskje ikke så velegnet til spill men greit nok. http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Note...BEesjHLG3U81b8Q Endret 27. april 2005 av nag-sinn Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det ser ut til en flott maskin ! Håper vi får noen brukertester på den snart Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 http://www.notebookreview.com/forums/topic...?TOPIC_ID=15335 Denne Asusen er den du leter etter. Eller nærmeste du kommer. W3v: x600 kort, 14 skjerm, 4 timers batt, ca 2kg. Jeg skal hvertfall kjøpe den snart. Når Psdata.no får inn W3v. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Denne Asusen er den du leter etter. Eller nærmeste du kommer. W3v: x600 kort, 14 skjerm, 4 timers batt, ca 2kg. Jeg skal hvertfall kjøpe den snart. Når Psdata.no får inn W3v. Masse flere bilder på første side i denne tråden. De som har fått den sier den er i overkant av 2.1 kilo med de lille batteriet og uten den optiske stasjonen, og 2.5 kilo med det store batteriet og brenneren i. Ikke helt ultraportabel, men svært lekker. Ellers får man vel IBM T43 med X300 fra 2.2 kilo avhengig av konfigurasjon. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Fikk lyst på den der nå. Lenke til kommentar
px Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) beste kompromisset etter min mening er hvis du går inn på toshibadirect.com og finner tak i tecra m3, så kan du konfigurere den med geforce go 6600 128mb, pentium m 2ghz og masse ram. Eneste problemet er at de krever amerikansk addresse for å selge. Toshiba norge selger bare den med gf 6200... 14" ikke-widescreen. skal bestille selv, gjennom firma som handler for deg med amerikansk kredittkort og adresse... litt risky men tar sjansen. Kjenner en fyr som har gjort det før, gikk helt fint. Hvis du gør dette, husk å få med den ekstra laderen med euro-støpsel til 7 dollar. 2,7 kg tror jeg... Endret 28. april 2005 av petter; Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 2,7 KG, ja. Man kan altså kjøpe en laptop som funker tålelig bra til spill, men den veier rundt 2 KG. Skal man ha en ultraportabel kan man ikke forvente spill-ytelse, og skal man ha en laptop til spill kan man ikke forvente lav vekt. Alt annet blir bare noe halvveis. Lenke til kommentar
px Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) vel, det er det nærmeste man kommer med den type grafikk... resten er jo widescren 15,4" gå på UK utgaven av sonystyle sjappa, der har de 12,1" greier med geforce 6200. en 10" og tror jeg... men da betaler du dyyyrt for luksen. Endret 1. mai 2005 av petter; Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 MSI S270 er vel noe av det nermeste du kommer. Info om maskinen kan leses i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå