Tofustew Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kan man oppgradere XP Home til XP Professional eller må man gjøre en reinstall for å få det til? Noen som har prøvd? Erfaringer fra vellykkede og mislykkede forsøk mottas med takknemlighet. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) går helt fint ! jeg oppgraderte en xp-home med en studentversjon xp-pro men husk: " Hvis jeg kjøper en ny datamaskin som har en forhåndsaktivert kopi av Windows XP Home Edition, og jeg deretter oppgraderer til en salgsversjon av Windows XP Professional, hva skjer med aktiveringen av Windows XP Home Edition? Siden oppgraderingen til Windows XP Professional er en salgsoppgradering, overstyrer den den forhåndsaktiverte kopien av Windows XP Home Edition. Du må aktivere oppgraderingen av Windows XP Professional. " ( dette er en utskrift fra microsoftnorge: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878 ) lykke til Endret 27. april 2005 av gaggen Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har prøvd det stuntet en gang. Satte inn XP oppgraderings-cden på en ny HP maskin med preinnstallert XP home. Valgte deretter å oppgradere eksisterende windowsversjon. Ikke særlig vellykket XP Pro kom opp uten problemer, og fungerte som det skulle. Problemet var bare at all forhåndsinstallert programvare lå på disken, men alle registerinnstillingene var slettet, og alle snarveier var forsvunnet. Jeg kunne med andre ord likegjerne gjort en full installasjon med full formatering. Dataene som lå lagret ble ikke berørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå