Glenn Østerud Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har alltid hatt Antivirus og antispyware på maskinen min hjemme.. Og sist har jeg nå installert Norton Internet Security 2005... Og etter noen dager, ja da kommer denne opp: Norton Antivirus har oppdaget og fjernet et virus på datamaskinen: C:\windows\system32\nortonuptdate.dll Virusnavn : Backdoor.Cmjspy Filen ble slettet automatisk. Det er kun Norton Antivirus som har funnet denne filen, jeg har kjørt CA eTrust (gratis fra Microsoft i ett år) hele tiden siden siste reformatering for drøyt et år siden tenker jeg. Hvordan kan dette være mulig? Jeg har selvsagt ikke åpnet noe mail eller lign med rare vedlegg, eller vært på snuskete websider av ymse slag. Kan det være en bug i def. filene? Lenke til kommentar
b21a Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du trenger ikke nødvendigvis ha funnet den siden det er en orm/keylogger (ville vel gjerne ha byttet ut noen passord hvis jeg var deg.) Hvis du ikke hadde oppdater windows med det eventuelle hullet tettet så trenger du ikke ha åpnet noe for å få den "#¤%"!#¤!# skjiten der . Og ikke minst brukt brannmur og oppdatert windows. Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Min maskin har alltid vært oppdatert. Kjører jevnlig skan med MBSA, SpyBot, Adaware SE og MS AntiSpyware og har alltid hatt på automatiske oppdateringer fra Windows Update. Jeg har også alltid hatt personlig brannvegg og antivirus (hele tiden oppdatert) på maskinen. Men det var altså Norton Internet Sec 2005 som fant denne ormen. Kan den ha vært på maskinen i lang tid tro?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå