NorKing1 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei... Har en di 624 som sender tråløst, har også kjøpt en dwl 2100ap som jeg hadde tenkt å bruke som repeater. Har prøvd all verdens innstillinger og software på disse, men får det ikke til å virke...Noen som har gjort dette? mvh NorKing1 Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Har en D-link 514 og en DWL122 så det er ganske likt. Men fortell hva du har før ruteren. ( modem? . teleor?) Endret 27. april 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Hei Jeg har modem og tiscali 2056/256. Men dette kan vel umulig ha noe å si. Di 624 fungerer utmerket, men det er repeateren som ikke vil videresende signalene...Jeg får liksom ikke koblet disse sammen... (trådløst) regards NorKing1 Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prøvde og finne dwl 2100ap, men finner bare D-Link som er er ruter.Slik jeg forstår deg skal du koble sammen to rutere trådløst ? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 DWL-2100AP er ett accesspunkt som også etter sigende skal fungere som Repeater . Siden jeg bruker ord som "etter sigende" så vil det vel si at jeg har hatt diverse problemer med å fikse repeater modus . Siste firmware 2.00eu bør legges inn og din DI-624 bør også få siste oppgradering . Dette gjør spesielt på AP at man kan ta Site Survey men så lenge man velger Repeater i mode med routerens MAC adresse sammen med routerens SSID ... Men selv etter så mye rot vil det desverre vise seg at det ikke akkurat vil fungere som det skal . Accesspunktet vil nok finne routeren med siste firmware men ... Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Hei... Problemet er nå løst. Har innstalert siste firmware på begge 2. (Dette gjorde jeg med en gang jeg fikk utstyret). Vet ikke helt hva jeg har gjort for å få det til å fungere, men nå virker det i hvertfall. Jeg har en di-624 påmontert en ant 0800 rundstråle antenne. Denne antennen er montert på møne. Naboen bor ca 50m unna og har ikke hatt stabilt signal i hele huset sitt. Derfor kjøpte jeg en dwl-2100ap som jeg satt opp som repeater i huset hans. Denne har ingen ekstern antenne. Dwl-2100ap forsterker ikke signalet, men den videresender det signalet den mottar helt stabilt. Har sjekket rundt i hele huset hans med bærbar pc og nå har han fullt signal i hele huset. Altså en kraftig forbedring. Nå gjenstår det bare å se om dette fungerer stabilt fremover. Det ser i hvertfall veldig positivt ut... regards NorKing1 Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei! Har faktisk samme utstyret, en D-link DI-624 og en D-link DWL-2100AP. Men får ikke disse to til å "snakke" med hverandre. Di-624 fungerer helt perfekt i hus nr 1, og DWL-2100AP står i hus nr 2. Noen fakta: DI-624 fungerer fint på det trådløse på internett. DWL-2100AP skal kobles rett i en klientmaskin med TP kabel. SSID er satt til Berglund på DI-624 og Berglund1 på DWL-2100AP. IP på de to er 192.168.0.2 og 0.3 Krypteringen er av på begge boxene. Så kan noen gi meg ett lite hint om hva som kan være galt..? Mvh Kent Ellingsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå