Gå til innhold

Woodcase X - Muligens en fortsettelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update!

her har dere da plata jeg har laget hele kabinettet av 6mm finærplate til 230kr

PHOT0005.jpg

her har jeg da tegnet opp bunnen, argh vinkelen og blyanten klarte og snike seg med på bildet! :)

PHOT0006.jpg

den øverste er den jeg kappet bunn og topp utav, og den underste er den jeg kappet bak og front utav :)

PHOT0007.jpg

før jeg gjorde dette smørte jeg Epoxy (dyr lim, men kvalitet) på topp,bunn,bak,front og limte en nesten like stor plate oppå dem :)

PHOT0011.jpg

her er da limen tørket på platene, dette gir en glatt og fin overflate.. og skal mattes ned med slipemaskin for bedre lakering

PHOT0017.jpg

her ser du glansen i platene etter limen er tørket :)

PHOT0019.jpg

ferdig nedmattet, du ser også slipemaskinen jeg brukte på bildet

PHOT0025.jpg

pusse kantene rundt platen jeg limte på:)

PHOT0026.jpg

her er opptegninger av "blowholes" i front som kommer forran hardiskene i hd-racket, kan også se 5 1/3 hullene mine, plass til 4stk

PHOT0028.jpg

holdt en vifte bak hullet for og se om det var bra skjert, synest det ble bra jeg ;)

PHOT0030.jpg

her ligger 3.5" (hd-racket) og 5.25" (cd-racket) til press etter de ble smørt med lim

PHOT0027.jpg

da var dørene klar til liming

PHOT0020.jpg

her holder jeg på og smøre på lim

PHOT0022.jpg

limen er tørket og holder på og nedmatte limen på dørene

PHOT0024.jpg

her blir hd-racket limt inn i kabinettet med epoxy

PHOT0008.jpg

her er verktøyene som er blitt mest brukt

PHOT000554.jpg

og btw kabinettet er limt sammen med Microfiber blandet med epoxy!

Endret av Xstract
Lenke til kommentar
Har vel ikke vurdert en ordentlig worklog? :) Uansett så ser det veldig bra!

Hvor fikk du plata fra?

ordentlig worklog? mener du og flytte den over i kategorien "worklog" eller? :) kjøpte den for 230kr hoss odd hansen

Lenke til kommentar
ser veldig bra ut! men hvem er den mannen som står og pusser på det ene bildet?

det er harald, jeg holder på på skolen :) forsto ikke helt hva han mente når han forklarte hvor jeg burde pusse, så viste han det til meg istedenfor :)

Lenke til kommentar

hm, ta det nå litt roligt med gutten a dere, synest han er kjempe flink jeg :yes:

Bra jobba så langt. Keep working :thumbup:

Det var noen som nevnte chrom spray tidligere i tråden, men bare for å nevne det så er ikke det å anbefale, rett og slett fordi det ikke er holdbart i lengden :)

det blir fort finger merker og den gulner over tid.

hvorfor ikke legge litt kroner i det og få det skikkeligt gjort slik som meg :)

her er linken for de som er intriserte i å titte litt.

http://www.sprutforsilvring.se/

Lenke til kommentar
hm, ta det nå litt roligt med gutten a dere, synest han er kjempe flink jeg :yes:

Bra jobba så langt. Keep working :thumbup:

Det var noen som nevnte chrom spray tidligere i tråden, men bare for å nevne det så er ikke det å anbefale, rett og slett fordi det ikke er holdbart i lengden :)

takk sonic :) hehe forcromming av treplater...hmmm men skal være svart kabinettet ;) svart inni med grønne leds og katoder :)

Lenke til kommentar
hm, ta det nå litt roligt med gutten a dere, synest han er kjempe flink jeg  :yes:

Bra jobba så langt. Keep working  :thumbup:

Det var noen som nevnte chrom spray tidligere  i tråden, men bare for å nevne det så er ikke det å anbefale, rett og slett fordi det ikke er holdbart i lengden :)

takk sonic :) hehe forcromming av treplater...hmmm men skal være svart kabinettet ;) svart inni med grønne leds og katoder :)

som jeg nevnte så henviste jeg til et innlegg tidligere i tråden her :p

Lenke til kommentar

idag har jeg gjort:

Laget hovedkortplate i lexan, laget hull til agp porten og en pci port (bak) , laget hull til I/O shield (bak) og til psu (bak) l

laget også 2 blowholes til 8cm vifter bak over hk, og så har jeg fra før 3 12cm vifter (topp) og 3 8cm vifter (front) viftene blir festet fra innsiden så jeg slepper skruer på utsiden ;) det blir finere ;Dfester hk brettet med vinkler til kabinettet, lakerer på tirsdag/onsdag, jeg skal også jobbe imårå =)

Lenke til kommentar
hei.

Ja det kommer seg og hørest kjempe fint ut, men legg ut noen bilder snart a så vi får se hvordan det går :p

keep working :thumbup:

joda skal få se og få gjort det en dag, :) kanskje imårra :) eller når jeg er ferdig :) så kommer jeg med bilder av det jeg har gjort og ferdighetens skjønnhet :D

Lenke til kommentar

Kjempe fint :thumbup:

Det begynner å nærme seg slutten for min og nå, så da kommer det vel en worklog hos meg ettervert og tenker jeg :D

Begynner å nærme meg et år på den nå og noen tusen fattigere :roll:

Men hva gjør man ikke for casemods :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...