Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som kan fortelle om Pocketbike?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er ikke lov og kjøre med i Norge..

....i hele tatt :) Så jeg ser ingen vits i og kjøpe dette, med mindre du har stor plass i hagen eller et lite gårds-tun! :)

.. men du får kjøpt dem på www.qxl.no

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
De er ikke lov og kjøre med i Norge..

....i hele tatt :) Så jeg ser ingen vits i og kjøpe dette, med mindre du har stor plass i hagen eller et lite gårds-tun! :)

.. men du får kjøpt dem på www.qxl.no

Du kan kjøre på bane :)

Ellers så må du vell være 16, koster sånn ca rundt 2500-3000 kr og går rundt 40-50km/h..

For mopeder til 5000 går du inn her og i feltet "pris fra, til" skriver du inn 0-5000.

Lenke til kommentar

Jeg har da sett pocketbikes på veien jeg, har aldrig hørt no om at de er ulovlige..

Pocket bikene er 50cc og går som en 50cc.. De veier rundt 20-30kilo og går veldig greit...

Det eneste er at de er veldig små, blir veldig ubehagelige å sitte på i lengre tider.. Men er veldig lette å kontrollere..

Om det er ulovlig eller ei, d kan jeg ikke svare på, d er jeg veldig usikker på, men tviler på at det er ulovlig.. Men jeg ville ringt til politiet, eller kjøreskolen å hørt om det var lovlig eller ei!

Jeg tviler på at de er ulovlige, er jo 50cc, så d går jo i katogeri som moped. Så lenge pocketbiken ikke går over 55km/t så er den ikke ulovlig..

Men pocketbikes er egetlig et velgid bra kjøp vil jeg tro, koster 5000kr for en helt ny en ;)

(Du får trim til pocketbikes og, og da går de no jææævlig ;))

Lenke til kommentar
Jeg har da sett pocketbikes på veien jeg, har aldrig hørt no om at de er ulovlige..

Pocket bikene er 50cc og går som en 50cc.. De veier rundt 20-30kilo og går veldig greit...

Det eneste er at de er veldig små, blir veldig ubehagelige å sitte på i lengre tider.. Men er veldig lette å kontrollere..

Om det er ulovlig eller ei, d kan jeg ikke svare på, d er jeg veldig usikker på, men tviler på at det er ulovlig.. Men jeg ville ringt til politiet, eller kjøreskolen å hørt om det var lovlig eller ei!

Jeg tviler på at de er ulovlige, er jo 50cc, så d går jo i katogeri som moped. Så lenge pocketbiken ikke går over 55km/t så er den ikke ulovlig..

Men pocketbikes er egetlig et velgid bra kjøp vil jeg tro, koster 5000kr for en helt ny en ;)

(Du får trim til pocketbikes og, og da går de no jææævlig ;))

Et kjapt søk på google gav:

Det har i det siste blitt solgt en del pocketbike motorsykler i Norge, men både Statens vegvesen og Norges Motorsportforbund (NMF) påpeker at dette er kjøretøy som det er forbudt å bruke her i landet. [2005-02-14 14:44]

Hentet fra vegvesenet.no

Men det jeg ser de også skriver i artikkelen er at det heller ikke er lov til å kjøre på bane. De hadde et innslag på LokalTV om en som kjørte på bane og ville danne et liten klubb for banekjøring.. rart..

Og trim er nok heller ikke lov. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...