tulling03 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei jeg har såååååå lite peiling på koding, og hjemmesiden jeg har laget for tippelaget mitt er laget ut fra templates på dreamweaver. Jeg lurer på om jeg på en enkel måte kan la de andre i tippelaget mitt på skrive inn tekst eller kommentarer ala "publiser en nyhet" så kommer den opp på førstesiden. Til nå er det bare jeg som kan gjøre dette. Vi er 3 stykker som tipper, så det kunne vær ekjekt hvis de også kunne delta mer. Kan noen se på hjemmesiden, HER og evt komme med noen løsning eller forslag? Håper på svar Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det finnes mange gratis publiseringssystem som gjør det veldig enkelt for mannen i gata å poste nyheter. Den som installerer trenger heller ikke så mye mer peiling. AJ-Fork er et greit publiseringssystem som er lett å installere/konfigurere (Krever PHP-støtte, men ingen database). Hvis du ikke liker AJ-Fork, kan du søke etter publiseringssystem o.l. her på forumet/google, og du vil finne masse. Lykke til:) Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Her er noen gratis publiseringssystemer: CuteNews AJ-Fork WordPress Textpattern EBA-News PHPNews Alle er somsagt gratis og ganske enkle å sette opp. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Takker, men betyr dette at de andre må installere disse prog. også? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Takker, men betyr dette at de andre må installere disse prog. også? Nei. Du lager forskjellige "brukere". De må bare logge seg inn med brukernavn og passord før de kan poste Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nei, de installeres rett på serveren som siden ligger på. Så kan man som oftest publisere ting via web og evt mail. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Flott, dette må jeg prøve !! Gleder meg. Hvilket prog. tror dere er det enkleste å sette seg inn i? Stiller ikke større krav enn at de kan publisere nyheter selv. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Er du helt blank, vil det nok være greit å starte med Cutenews eller AJ-fork. AJ-fork er vel en videreføring av Cutenews.. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Men uansett hvor enkelt AJ Fork er det jo absolutt en fordel å kunne sette opp et CSS dokument. Hvis ikke risikerer man jo at det ikke ser ut... Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Prøvde meg litt med WordPress. De skrev at for å kunne bruke programmet måtte jeg sjekke med min ISP (BKK) og sjekke om de støttet følgende: * PHP 4.1 or greater * MySQL 3.23.23 or greater * The mod_rewrite Apache module fikk dette svaret fra BKK: ...Nei. Vi støtter ikke mysql på serveren i PM. Det krever mye support. Siden hjemmesidene er gratis for kunden kan vi ikke sette av ressurser til dette. ... Betyr dette i praksis at jeg bare kan glemme tanken om at de andre kan poste nyheter på siden, hvis jeg ikke vil betale for en host?? Endret 30. april 2005 av tulling03 Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Nei, det betyr at du ikke kan ha publiseringssystemer som bruker MySQL database. Så du kan fortsatt bruke CuteNews eller AJ-Fork. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Takker skal prøve meg litt på disse... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg er også på jakt etter et nyhets publisering's program, brukt noe kalt "cute..." en gang husker jeg og syns det virka veldig fint... Regner med at det kansje er Cutephp.com jeg snakker om... Er også egentlig ganske blank når det gjelder å lage en webside, har litt kunnskaper men det er velidg lite. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg er også på jakt etter et nyhets publisering's program, brukt noe kalt "cute..." en gang husker jeg og syns det virka veldig fint...Regner med at det kansje er Cutephp.com jeg snakker om... Er også egentlig ganske blank når det gjelder å lage en webside, har litt kunnskaper men det er velidg lite. Du mener sikkert CuteNews. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg er også på jakt etter et nyhets publisering's program, brukt noe kalt "cute..." en gang husker jeg og syns det virka veldig fint...Regner med at det kansje er Cutephp.com jeg snakker om... Er også egentlig ganske blank når det gjelder å lage en webside, har litt kunnskaper men det er velidg lite. Du mener sikkert CuteNews. Jupp, var det jeg mente Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jeg vil anbefale Mambo til dette Jeg satt dette opp for faren min til 2 av hans websider, kan poste link visst du vill er ikke sikker på om det blir regnet som spam så jeg venter til noen spør Endret 7. juni 2005 av kylefj Lenke til kommentar
zokra Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg vil anbefale Mambo til dette Jeg satt dette opp for faren min til 2 av hans websider, kan poste link visst du vill er ikke sikker på om det blir regnet som spam så jeg venter til noen spør Mambo krever vel etter det jeg vet, mysql... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå