Gå til innhold

problem etter nytt ram! hjelp

pjudrik

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det nye rammet mitt i posten før idag.. jeg satt det i glad som jeg var, etter litt gaming hang pcn seg en gang, måtte bare slå av pcen og slå den på igjen.. litt etter ingame igjen rs'a pcen seg. når jeg starta pcn igjen fikk jeg denne feilmeldingen.. noen som vet hva feilen kan være ? rammene jeg har er: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched Value Select 256MB og det nye jeg fikk idag: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) dette gjør alle 3 ram slotsene på hovedkortet er fulle.

hjeelp meg! på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nok en gang:

List opp alt av hardware når du ber om hjelp/råd i forumet.. og vær nøye/spesifikk på særlig Hovedkort, CPU og minne (det siste har vi fått vite).

Når det er sagt.. her kan det nok slås fast at å blande dual-RAM med "vanlig" single RAM.. i tillegg fra en annen produsent... ikke var særlig lurt.. Faktisk er det bra at det i det hele tatt booter og at du kan kjøre noesomelst..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kan være feil med minnebrikken. Funker det fint hvis du tar ut brikken?

dette gjør alle 3 ram slotsene på hovedkortet er fulle

Visse hovedkort takler ikke 3 brikker med PC3200 hastighet. Som jeg ser er det 3 slots på kortet og da er det vel muligens et med VIA chipset? Som sakt nevn hva slags hovedkort du har.

off_topic_select.gif

Bruk EDIT knappen for å redigere postene dine ;)

Endret av Pels
Lenke til kommentar

har asus a7v600, et billig et jeg kjøpte på datakjeden..ca 650kr.

amd athlon 2800 xp+ er cpu..

vil gjerne vite hva som må til for å fikse problemet.. leste at jeg kunne gå inn i bios og stille in timings likt på alle 3, en om gangen.. kan det virke ?

og ja, pcen klikker ikke når jeg tar ut den nye twinmos brikken og lar de 2 andre være i..

Endret av pjudrik
Lenke til kommentar

vil gjerne vite hva som må til for å fikse problemet.. leste at jeg kunne gå inn i bios og stille in timings likt på alle 3, en om gangen.. kan det virke ?

og ja, pcen klikker ikke når jeg tar ut den nye twinmos brikken og lar de 2 andre være i..

Det kortet støtter ikke 3 brikker med denne hastigheten, du må sette ned til 333MHz.

Lenke til kommentar

Det kortet støtter ikke 3 brikker med denne hastigheten, du må sette ned til 333MHz.

pelz! åssen setter jeg ned det der da ? :Phehe

Lenke til kommentar

Restart pcen og trykk DEL ved oppstart så kommer du inn i BIOSen. Gå inn på advanced og sett DRAM hastighet eller hva det heter på 333MHz. Sjekk også i manualen, der står det også beskrevet hva som må til.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Restart pcen og trykk DEL ved oppstart så kommer du inn i BIOSen. Gå inn på advanced og sett DRAM hastighet eller hva det heter på 333MHz. Sjekk også i manualen, der står det også beskrevet hva som må til.

takk. endelig noen som hjelper meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...