Gå til innhold

Rengjøring av tastatur!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Jeg leste i hjemme-pc at de dusjet tastaturet og det fungérte helt fint etterpå.

det skal jo funke så lenge du lar det tørke ordentlig etterpå da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

det fordamper av seg selv det vettu :D så lenge du ikke bruker rød-eller white sprit, fordi disse legger igjenn en illeluktende hinne.

Endret av Slettes-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Man skal ikke bruke sprit som er så sterk som 96%. Av en eller annen grunn skaper det grobunn for uhumskheter etterpå. Derfor er sprit som man bruker til sterilisering på snaut 70%. Da først blir det rent.

Forøvrig er ikke white spirit et alkoholprodukt, men et oljeprodukt som inneholder olje. det bør du ikke bruke..

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

96 legger ikke igjenn noen spor etter seg etter at det har fordampet. har selv brukt det mange ganger for å rengjøre Plexi etc.

Lenke til kommentar

Mange greie råd her.

Hvis du har ett tastatur du er fornøy med og vil fortsette å bruke ville jeg vært forsiktig med enkelte rengjøringsmiddler som kan skade finishen på tastaturet ditt. Ellers er det jo greit å få det skikkelig rent.

For de fleste er vel fett ett like stort problem som støv og smuler i tastaturet, så en kattevask må nok til med jevne mellomrom.

Ø.

Lenke til kommentar

Jeg jobber for tiden med et e- læringsprosjekt innen hygiene for en stor helseregion i Norge.

Opplysningene om alkoholprosent har jeg fra en spesialistene innen hygiene ved lab- avdelingen ved et av sykehusene. Hvorfor det er slik fikk jeg ikke forklart, men velger å satse på at det stemmer at det er best med litt mindre alkoholinnhold enn 96%

Når det er sagt, har vi forhåpentligvis ikke så mange farlige bassilusker på tastaturet vårt at det spiller noen praktisk rolle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...