Stian89 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Startet knoppix, skrivebord osv kommer opp, så trykker jeg alt+ctrl+f2, for å få opp konslollen. Når jeg har gjordt det jeg skal i consollen, hvordan komme tilbake til GUI? (Jeg kan ikke skrive startx, da det allerede kjører "bak" konsollen) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 har du prøvd ctrl+alt+f1 ? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Det gikk ikke, dukket opp noe greier, men det var fortsatt konsollen Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 prøv ctrl+alt+f5 da. Jeg goglet litt og det ser ut til at knoppix bruker f5 til x. Det vanliger er at 1-6 er consoller og fra 7 og oppover er X, eller GUI om du vil. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 prøv ctrl+alt+f5 da. Jeg goglet litt og det ser ut til at knoppix bruker f5 til x. Det vanliger er at 1-6 er consoller og fra 7 og oppover er X, eller GUI om du vil. F5 funket. Tusen takk! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Mens vi allerede er igang, noen som vet om en innførings guide i knoppix? Hvordan lage user accounts og logge inn på dem, fatter ikke helt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Stian89: Du kan prøve kommandoen adduser eller useradd. Hvis du har problemer med hvordan de virker kan du bruke manualsidene: man adduser eller man useradd. Du logger ut av konsoll av å skrive exit, eller trykke ctrl-D. Deretter kan du logge inn som en annen bruker. Håper du kan de vesentlige funksjonene som cd, ls, cp, mv, rm, ifconfig, evt iwconfig o.l. Samt programmet vim. Endret 27. april 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Fant ut at jeg hadde installert hele OS'et litt feil, installerte ikke med debian versionen, det som egentlig ble gjordt, var at filene fra Live CD'en ble kopiert over på HD, og at maskinen bootet derfra istedet for fra CD'en. Uansett. Installerer på nytt nå, med debian metoden. Leste noe om det. Og at det da skulle være lett å lage kontoer osv. Har vel reinstallert om en halv times tid tenkter jeg.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Anbefaler deg å installere Arch Linux! Det er den beste distroen jeg har prøvd! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Anbefaler deg å installere Arch Linux! Det er den beste distroen jeg har prøvd! Kanskje jeg gjør det ved senere anledning, satser på å prøve ut knoppix, greit for en nybegynner som meg selv tror jeg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vel... Mange finner pakkestyreren, pacman meget enkel og innholdsrik. Du vil nok ikke angre ett sekund! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Vel... Mange finner pakkestyreren, pacman meget enkel og innholdsrik. Du vil nok ikke angre ett sekund! Skal se på det engang ja Et problem til. Touchpadden min. I windows kan den "tappes" på for å dobbelklikke, og den kan scrolles med, i knoppix funker ingen av de delene. Hva kan gjøres? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Trur det kan vere lurt å legge inn ein distro berekna på HD-installasjon. Ubuntu er vel bra for laptopar og støttar mykje rart. Ubuntu brukar GNOME, ikkje KDE, men du kan legge inn Kubuntu om du vil ha KDE. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Har nå fått knoppix til å funke fint på laptoppen. Noen som har peiling på touch pad problemet? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Tapping skal funke per default, ettersom dette emuleres direkte i hardware på enhver normal touchpad. For å scrolle med visse områder av touchpadden (samt en haug andre fete funksjoner en ikke finner i Windows), ta en titt på Synaptics: http://web.telia.com/~u89404340/touchpad/ Lenke til kommentar
ways Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 jeg synes det er mange her som er litt flinkere til å anbefale andre distroer enn til å hjelpe. jada, det er kanskje ikke en optimal distro, men den er grei for nybegynnere. la mannen prøve for h..! Lenke til kommentar
krigun Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Anbefaler deg å installere Arch Linux! Det er den beste distroen jeg har prøvd! Helt enig. Simpelheten med Slackware og BSD, med en bra pakkehåndterer samlet i en 686 optimalisert distro. Cred til Archlinux. Rett og slett nydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå