Gå til innhold

File not found i backup status vinduet i SBS 2003

Anbefalte innlegg

Hei.

Har reinstalert sharepoint 2.0 på en win 2003 SBS, etter det har jeg fått en feilmelding når jeg går inn på Server mangement --> backup. Jeg får opp de iconene på siden men selve status siden over de siste backupene vises ikke lenger, der står det bare 404 File not found. Dette har fungert før. er det noen som kan hjelpe meg med hvorfor den ikke kan vises? Eller er det noen som vet om en annen måte å få opp backup loggen - om backupen feila eller fungerte?

Jeg har også en gammel versjon av veritas backup exec 8.6 liggende, men den skal ikke lenger være kompatibel med win 2003 server. Noen som kjører denne på 2003 SBS eller vet om den fu8ngerer greit? Leste at microsoft fiksa en del med sp1, men den ligger ikke på lista dems.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. først.. SP1 er vel ikke ute for SBS 2003? Sist jeg sjekket så var kun SP1 ute for Windows Server 2003, og Microsoft anbefalte -ikke- SBS brukere om å installere denne, de ber heller deg om å vente til SBS 2003 SP1 er ute..

Veritas Backup Exec 8.x begynner å bli forferdelig gammel. Kan godt hende at denne ikke støtter de nye funksjonene i Windows Server 2003.. Backup Exec 10 er ute, og den koster ikke så forferdelig mye..

Jeg har ikke opplevd problemet med den innebygde backup-programvaren til SBS 2003, da jeg vet at den egentlig bare er en fin wizard til ntbackup (som følger med Windows 2003 Server), og ntbackup er skikkelig rævva.

Min anbefaling er bare å droppe den innebygde backupen og installere Backup Exec 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...