Gå til innhold

bytte ut IBM disk før det er for sent?

Anbefalte innlegg

Jeg har en IBM 40 gig disk, som jeg ikke vet om er GXP120 eller annen serie, hvor stor kjangs er det for at den kræsjer? Bør jeg kjøpe ny disk bare for å være sikker?

jeg tenkte litt på en Western Digital 80GB Special Edition....eller en Seagate Barracuda IV 80 gb...

WD vet jeg er kvalitet, jeg har/hadde en 8GB WD disk som jeg brukte i 3-4 år før den ble solgt...aldri et problem...

men uansett, jeg har hørt mange skrekk historier om IBM her på forumet, så jeg tenkte jeg ville sikre meg...men det er litt mye penger å bruke hvis jeg ikke trenger det (for jeg trenger egentlig ikke mer diskplass akkurat nå...)

jeg skal slå av maskinen, å sjekke Disken, så kan jeg si ifra hvilken serie den er fra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en gxp 75 disk fra ibm, og er også redd for krasj. Men jeg gidder ikke bekymre meg for det før det skjer noe. Ta backup av viktige ting og håp på det beste. Uansett, ryker den innen 3 år får du jo ny gratis :smile: Last ned ibm feature tool, så kan du lese av tempen på disken, den bør ikke være for høy (husker desverre ikke hva anbefalt temp. er)

Lenke til kommentar

Du mister nok like mye data med ett annet merke hvis den krasjer :wink:

...men nu er nu backup en ganske grei måte å forsikre seg på....samt at du itilleg kjører noe slags SMART monitor (IBM har ett program som heter SMARTDefender).

MEN har du noe du ikke vil miste; ta alltid en backup :wink:

Lenke til kommentar

Hvis noen av dere skal bytte ut en IBM 60GXP disk og er interessert i å selge den, kjøper jeg gjerne. Min er død og jeg trenger et sunt kontrollerkort. Forøvrig støtter jeg ideen om utbytting av IBM basert på egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...