Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har for ikke altså lenge siden kjøpt en D-LInk router (624+) og en USB WLAN adapter fra PSdata. Alt har funket utmerket til nå. Når jeg skulle koble en PC til routeren (trådløst) fra WLAN adapteren fant den først ikke routeren. Jeg avinstallerte programmvaren som fulgte med og installerte den igjen. Da fant den nettverket. 30 sekunder senere falt det ut. Nå finner den nettverket kun hvis jeg setter WLAN adapteren 5m fra routeren. Dette har jeg aldri måtte gjøre før. Det er ikke noe galt med routeren fordi en PC 2 etasjer under meg finner routeren og klarer fint koble til. Hva er galt? Er WLAN adapteren ødelagt? Routeren WLAN adapteren Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Om du bruker programvaren til D-link, skal du ha en D nede i "system hjørnet". Har du? Høyre klikk, åpne utility programmet. Der finner du signal styrke og kvalitet. Sjekk videre at "adapteret" og ruter er riktig kofigurert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det virket det men når jeg trykket på "rescan" så falt det ut et lite øyeblikk, men det er vel meningen det. Hvis det skjer noe mer med USB WLAN adapteren skriver jeg det her, fordi her får jeg den hjelpen jeg trenger Jeg lurer fremdeles på hvorfor jeg ikke fant routeren...Håper det ikke vil skje igjen Det var grusomt! Har noen der ute noen lignende erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Når nettverket falt ut så brukte jeg ikke programmvaren til D-Link men den til Windows. Kan dette ha noe med saken og gjøre? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei fint om det hjalp. Du vil nok "miste" ruteren flere ganger. Har en mindre utgave av D-link. Den detter ut av og til, men når en vet hvordan, er det lett og få den tilbake. Som å nappe ut strømmen for å komme inn på ruteren. Ta også jobben og oppgradere "firmware", det lønner seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hei fint om det hjalp. Du vil nok "miste" ruteren flere ganger. Har en mindre utgave av D-link. Den detter ut av og til, men når en vet hvordan, er det lett og få den tilbake. Som å nappe ut strømmen for å komme inn på ruteren.Ta også jobben og oppgradere "firmware", det lønner seg. Har prøvd å oppgradere firmware men det går ikke. Bare kommer frem sånn error-greie. Hva mener du med at jeg vil "miste" routeren flere ganger? Det virker jo helt fint nå... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Link til "firmware"DI-514. D-Link vil nok mene at de leverer produkter som det ikke er problemer med. Jeg har erfart at Di-514 ikke er et "24-7" produkt. PS: jeg har best erfaring med D-Links program til USB kortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg hadde nylig et LAN med 6 stykker. 4 stykker koblet opp mot switsjen i routeren (D-Link624+) og to trådløst. Dette virket helt fint for den som hadde et PCI-WLAN-kort (av ukjent merke) men for den som skulle låne min WLAN-USB adapter gikk det verre. Man kunne spille helt feifritt i 30-45min, og så fant den plutselig ikke nettverket mer. For å kunne finne det igjen måtte man ta ut USB-adapteren putte den inn i en annen PC bruke den litt og så ta den tilbake i den første PC'n. Så gikk nye 30-45min... Hva er feilen? USB-WLAN-adapteren har ikke alltid vært sånn, før virket den fint Er det noe galt med den? Hva må jeg gjøre for å forhindre dette? -Takker for hjelp Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Er USB WLAN adapteren min ødelagt? Ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Vet ingen hva feilen er??? Jeg vil ikke begynne med å sende den tilbake å betale masse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå