Papillon Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har hatt trådløst nettverk i nesten ett år nå, og alt har vært fryd og gammen. Innternett har imidlertid gått merkbart tregere i det siste, og jeg har forsikret meg om at det ikke skyldes ISP (testet med kabel). Hastigheten varierer noe, men ligger stort sett på et trist lavt nivå, jeg får bare rundt 300kbit inn med min 1500kbit-linje. Kan tregheten være forårsaket en instillingsfeil, eller er det routeren som er ødelagt? Jeg har en Linksys 11b router, og det må sies at signalet er 100% konstant. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Jeg får full hastighet med kabel... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Første du burde sjekke, er å ta med deg kortet til faren din, og prøve det på WLAN'et der... Om den funker fett anbefaler jeg en aldri så liten re-install av WLAN-programmet ditt, evt- sjekke innstillingene nærmere... Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Vi har to pc'er i huset, og begge lider samme skjebne Altså er Linksys routeren storestyggen i denne sammenheng. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vi har to pc'er i huset, og begge lider samme skjebne Altså er Linksys routeren storestyggen i denne sammenheng. Hmm... Reset routeren da? Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Vi har to pc'er i huset, og begge lider samme skjebne Altså er Linksys routeren storestyggen i denne sammenheng. Hmm... Reset routeren da? God idé, satt akkuratt å overveide den muligheten. Snedig at jeg ikke har tenkt i de baner før. Endret 27. april 2005 av Papillon Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 - og oppdater gjerne firmware på routeren i samme slengen. husk å gjør det med pc koblet til via kabel, og ikke via trådløst nett! Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kryptert nettverket ditt? Hyggelige naboer? Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Kryptert nettverket ditt? Hyggelige naboer? Ja til siste, og derav nei til første. Btw: Sjekker at det ikke er noen andre koblet til. Det er det ikke. Endret 27. april 2005 av Papillon Lenke til kommentar
runlang Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kobler den til med 11 eller 54 Mbit, eller lavere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå