Gå til innhold

target="-blank" -justere størrelse!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  PT skrev:
  primaxx skrev:
  SirIce skrev:

SirIce, hva er din kommentar på at man blir avhengig av JS for å utføre en slik handling?

Mvh Primaxx

Ikke noe spesielt, vil jeg tro... Så vidt jeg vet kan man bare gjøre dette ved hjelp av JS.

En annen ting er at target-attributten aldri burde blitt implentert i HTML-spesifikasjonen(e).

Det å åpne et nytt nettleservindu hos brukeren bør bli utført av et script på brukersiden, og ikke via en attributt i HTML. :)

http://misinterpreted.org/articles/MarkUp/target-attribute

Lenke til kommentar
  SirIce skrev:

En annen ting er at target-attributten aldri burde blitt implentert i HTML-spesifikasjonen(e).

Det å åpne et nytt nettleservindu hos brukeren bør bli utført av et script på brukersiden, og ikke via en attributt i HTML. :)

http://misinterpreted.org/articles/MarkUp/target-attribute

Tok en titt på innlegget ditt på siden din, og her må jeg nok si meg enig i kommentarene. Selv om det er "feil" å bruke html til dette vil jeg påstå at det er en egenskap som er veldig innarbeidet i forhold til hvordan Internett blir brukt. Besøker jeg en nettside som lenker til eksterne sider forventer jeg nærmest at de åpnes i et nytt vindu. Selvfølgelig er ikke alle som meg, men jeg kan se for meg ramaskriket hvis f.eks eksternlenkene her i forumet plutselig ble åpnet i samme vindu...

-Og ettersom JS er klientside som kan skrus av mener jeg dette er en dårlig løsning, siden mange av de som "skrur av" JS nok gjør det av andre grunner enn å hindre eksternlenker i å bli åpnet i et nytt vindu...

Hva er viktigst? At logikken i hvordan det kodes skal være riktig for enhver pris, eller at de som bruker Internett får det de forventer?

Som sagt, jeg snakker bare ut fra egen oppfatning, det skulle vært interessant å høre hvordan andre forholder seg til dette (som brukere). Noen kunne kanskje laget en poll på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...