phax Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 hei, vurdere invistere i et godt og billig lydkort ettersom jeg er litt lei støy'n fra det integrerte lydkortet nå. Lydkortet skal kobles på et logitech z-2200 så legger ikke så stor vekt på surround lyd. skal oppgradere til ett ordentlig anlegg senere men tviler egentlig på at det blir surround da heller.. surround er for jenter. hovedfokus blir musikk i stereo (2.1) og litt filmtitting, men er mest kresen på musikkavspillingsdelen. Jeg spiller ikke dataspill overhodet så go lyd i spill bryr meg mitt i rauva. Ellers har ikke så god råd for tia heller så setter budsjett på maks 500,- og gjerne mindre. Det er alt jeg har og rutte med så dyrere alternativer er det ikke vits og komme med. så kort og godt er jeg ute etter noe slikt som dette kortet som desverre ser ut til at er umulig og få tak i lengre.. håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302420&cks=PRL Dette kanskje? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 hmm, er det bra på musikk altså? tenker bare på navnet, Hercules Gamesurround Fortissimo.. høres jo ut som det er mest egnet til spilling utifra navnet hvertfall. Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) hei, vurdere invistere i et godt og billig lydkort ettersom jeg er litt lei støy'n fra det integrerte lydkortet nå. Lydkortet skal kobles på et logitech z-2200 så legger ikke så stor vekt på surround lyd. skal oppgradere til ett ordentlig anlegg senere men tviler egentlig på at det blir surround da heller.. surround er for jenter. hovedfokus blir musikk i stereo (2.1) og litt filmtitting, men er mest kresen på musikkavspillingsdelen. Jeg spiller ikke dataspill overhodet så go lyd i spill bryr meg mitt i rauva. Ellers har ikke så god råd for tia heller så setter budsjett på maks 500,- og gjerne mindre. Det er alt jeg har og rutte med så dyrere alternativer er det ikke vits og komme med. så kort og godt er jeg ute etter noe slikt som dette kortet som desverre ser ut til at er umulig og få tak i lengre.. håper noen kan hjelpe. Dette kortet er det beste du får til under 500kr http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302657&cks=SER Dette er ganske bra til musikkavspilling, filmer og spill. Har dette kortet selv og det egner seg ekstremt bra til filmavspillin. Ble veldig imponert når jeg så på film. Veldig bra programvare medfølger. Edit: endret linken Endret 27. april 2005 av kristoffer88 Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 (endret) hehe, nå tror jeg du har linket litt feil kristoffer88 edit: sånn der ja. jo har tittet litt på det lydkortet der, synes det virker som det bestealternativet sålangt hvertfall.. tror kanskje jeg velger det visst jeg ikke finner noe bedre. er dette bra på stereo? 2.1 oppsett, og er det bra til musikk? Endret 27. april 2005 av phax Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prøv å få tak i chaintecen! Du må nok importere, den siste norske nttbutikken som hadde det var hovedkort.no, men de er visst lagt ned. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 (endret) ja det høres jo helt perfekt ut for meg, men har letet lenge etter det og finner det ingenplass... kan nesten virke som det er gått ut av produksjon eller no.. edit: kan få det creative kortet sendt som brev fra komplett visst jeg betaler med visa, så da blir det jo bare 39,- porto.. lurer på om jeg bare skal satse på det. blir jo forholdsvis billig og har mye gode bruker erfaringer da.. selv om jeg ikke stoler helt på de. var jo folk som sa at koss the plug hadde god lyd også.. Endret 28. april 2005 av phax Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hvordan er det med TerraTec-kortene da? De har jo noen ENVY24 baserte ting som ligger lavere i pris enn fx M-audio. Har u tatt en runde på musikkbutikker? riff.no, kickmusic.no (procom.no har ikke noe i din prisklasse, jeg skjekket akkurat opp M-Audio 5.1 revolution som er det rimeligste de har. Morten Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 http://www2.newegg.com/Product/Product.asp...-120-103&depa=1 koster 25 dollar. Det blir under tollgrensa på 200kr med god margin. (hvis den fortsatt gjelder da....) Frakt kommer i tillegg, men dette går utenom hvis verdien på varen er under 200kr. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 (endret) heisann, har du sett. sender de utenlands da? dette med tollgrensa har vel ikke blitt forandret på dagen håper jeg.. og uansett så blir det vel ikke mange kronene med toll? edit: jeg fant jeg fant!! 221,- i norge! link eeh.. altså, kan de kreve så her mye ifrakt?? Særavgift: kr 0,00 Fakturagebyr: kr 0,00 Ordregebyr: kr 63,00 Frakt: kr 263,00 Totalt: kr 546,00 Herav mva.: kr 109,00 Endret 28. april 2005 av phax Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hei, vurdere invistere i et godt og billig lydkort ettersom jeg er litt lei støy'n fra det integrerte lydkortet nå. Lydkortet skal kobles på et logitech z-2200 så legger ikke så stor vekt på surround lyd. skal oppgradere til ett ordentlig anlegg senere men tviler egentlig på at det blir surround da heller.. surround er for jenter. hovedfokus blir musikk i stereo (2.1) og litt filmtitting, men er mest kresen på musikkavspillingsdelen. Jeg spiller ikke dataspill overhodet så go lyd i spill bryr meg mitt i rauva. Ellers har ikke så god råd for tia heller så setter budsjett på maks 500,- og gjerne mindre. Det er alt jeg har og rutte med så dyrere alternativer er det ikke vits og komme med. så kort og godt er jeg ute etter noe slikt som dette kortet som desverre ser ut til at er umulig og få tak i lengre.. håper noen kan hjelpe. Dette kortet er det beste du får til under 500kr http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302657&cks=SER Dette er ganske bra til musikkavspilling, filmer og spill. Har dette kortet selv og det egner seg ekstremt bra til filmavspillin. Ble veldig imponert når jeg så på film. Veldig bra programvare medfølger. Edit: endret linken Anbefales, har prøvd det og det var bra! Skal ha det selv Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Nå ble jeg litt usikker her, vil det bli noe driver problemer med dette chaintech kortet og win 64 kanskje? jeg ser på chaintech sine sider at den nyeste driver'n til dette kortet er fra slutten av 2003.. isåfall er det jo lite vits. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 "Problemet" med ENVY24 er at det ikke blir laget referansedrivere som til feks hovedkort med nForce- chipset. Hercules er ganske flinke til å lage og å oppdatere drivere. Men helt seriøst: At det står "Gamesurround" og "7.1" er det likefult ENVY24 og fungerer helt utmerket i stereo. Ser Komplett har ett TerraTec Aureon Sky på lager. Har brukt et sjøl og det er suverent til film og musikk i stereo. Men dette kortet er vel litt uttafor budsjett? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 vet ikke helt.. av tidligere erfaringer så liker jeg dårlig og kjøpe fra produsenter som er sløve med og oppdatere driverne sine.. lydkort er jo ikke noe jeg vil skifte ut like ofte som jeg skifter OS akkurat.. fikk litt mindre lyst på det chaintech kortet nå.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Jeg endte opp med Creativ Audigy 2 ZS tilslutt. Takler ikke dårlig driverstøtte så valgte noe litt safer. Fikk kortet tidligere idag og har fått testet det litt ut nå, beta drivern'e til x64 funker utmerket og ikke merket noe problemer enda. Er fornøyd med lyden også, merket utrolig stor forskjell på kontrollen i bassen på mitt z-2200, og mest parten av bakgrunnstøy'n forsvant. Vanskelig og beskrive lyd, men alt i alt virker det som den ble mer kontrollert og mindre anstrengende og høre på, spesiellt når jeg skur opp volumet litt. Anbefaler alle som sitter på et slikt logitech anlegg og som klager på overdimensjonert og ukontrollert bass og teste det ut med et bedre lydkort! kort og godt, veldig fornøyd med dette kjøpet. Takker for alle hjelpa underveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå